خرم آباد - ایرنا - طرح اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها با هدف دسترسی بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مشترک روز شنبه در پلدختر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: اجرای این پروژه از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد که برابر تکالیف قانونی بایستی تا پایان سال ۱۴۰۳ دسترسی ۸۰ درصد خانوارهای شهری سراسر کشور به این شبکه پر سرعت فراهم شود.

مجتبی صارمی با بیان اینکه این طرح توسط اپراتورهای دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در لرستان آغاز شده است افزود: اپراتور آسیاتک به عنوان مجری استانی این پروژه براساس طراحی انجام گرفته بایستی نسبت به اجرای ۲۰ کیلومتر حفاری و کابل کشی فیبر نوری معابر و خیابان های سطح شهر پلدختر برابر مجوز صادره از طرف شهردای اقدام نماید.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، دسترسی بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ خانوار و کسب و کارهای تجاری، مراکز آموزشی و اداری به این شبکه پر سرعت، ایمن، پایدار و با کیفیت فراهم می گردد که نقش مهمی در توسعه اقتصاد دیجیتال و رضایتمندی کاربران برای دسترسی به اینترنت پرسرعت دارد.

صارمی اضافه کرد: فاز اول احداث پروژه فیبرنوری خانگی در استان، به طول ۱۲ کیلومتر برای منازل و کسب و کارهای دورود اجرایی شد و تفاهم نامه های اولیه در شهرداری های دورود، ازنا، پلدختر و الشتر منجر به قرارداد شده است.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان وجود دارد و فاز دوم پروژه فیبر نوری استان باید تا سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد که پوشش مناطق کوهستانی، ارتباط پایدار، بهره مندی از مسیر جایگزین و محافظت شده در مواقع بحرانی از مزایای این طرح است.

بیش از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری در لرستان اجرا شده است.