ساوه - ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت قسط اول مصوبه سفر رییس جمهور برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه تایید شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمد سبزی» روز شنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت ساوه و زرندیه و پتانسیل های صنعتی و کشاورزی این شهرستان انتظار می رفت این دانشکده و خدمات و زیرساخت های آن طی سال های گذشته بیش از این رشد داشت.

وی با اشاره به اینکه این عدم توسعه در نتیجه کم کاری در دولت های گذشته است یادآور شد: دولت سیزدهم در جریان سفر خود به استان مرکزی علی رغم اینکه این طرح از پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد برخوردار بود برای تکمیل آن سه هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد.

حجت الاسلام سبزی با بیان اینکه در مصوبات سفرهای رییس جمهور تنها به طرح های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تعلق می گیرد یادآور شد: هم اکنون پرداخت قسط اول این مصوبه تایید شده و اواخر تیر ماه واریز می شود.

وی گفت: علاوه بر آن اعتبار ویژه ای نیز با معاونقت معاون اول رییس جمهور از محل تهاتر نفت به این طرح تخصیص داده شده است که با استفاده از این اعتبارات تکمیل طرح به صورت ویژه از سوی مدیران شهرستانی پیگیری می شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های سخت و نرم افزاری مجموعه دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: تبدیل دانشکده به دانشگاه، توسعه سرانه بهداشت و درمان، جذب پزشکان متخصص و فوق متخصص از جمله مطالبه های مردم این شهرستان ها است.

مردم ساوه باید طعم شیرین خدمات درمانی مطلوب را احساس کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه نیز با اشاره به اینکه مسوولیت امانتی بزرگ بر گردن ما است و باید به اهل آن و افراد دارای تخصص سپره شود افزود: طی ۲ سال گذشته با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف دانشکده علوم پزشکی گام در مسیر توسعه گذاشته و موفقیت هایی را نیز کسب کرده است.

«مهدی الیاسی» افزود: اما این شهرستان از میانگین شاخص های درمانی و بهداشتی پایین تر بوده و انتظار می رود با تلاش مسوولان مردم آن طعم شیرین خدمات مطلوب و شایسته این بخش را احساس کنند.

وی یادآور شد: برای سرپرست جدید این دانشکده توصیه دارم به صورت ویژه توسعه زیرساخت های این شهرستان در حوزه ماموریتی خود را وزارتخانه و استان پیگیری کند و وحدت و همدلی با ارکان شهرستان، شورای اداری و مجموعه تحت امر و شایسته سالاری را در اولویت قرار بدهد.

در این آیین احمد قادی پاشا به عنوان سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه معرفی و از خدمات ۱۸ ماهه محمود کریمی تقدیر شد.

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است؛ همچنین هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجو در رشته های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت حرفه ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت های پزشکی در حال تحصیل هستند.