تبریز- ایرنا- معاون فضاها و فعالیت های ورزشی دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم ۴۰ درصد به فضاهای ورزشی آموزش و پرورش کشور اضافه شده است.

حمید رضا صائبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تبریز اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم پنج هزار و ۳۸۹ مترمربع فضای ورزشی در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته است.
وی با اشاره به اینکه متوسط سرانه ورزشی ۳۴ صدم متر مربع در کشور بود، ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، طرح شهید سلیمانی برای افزایش سرانه فضای ورزشی کشور اجرا شد.
صائبی گفت: با اجرای این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی شامل چمن ورزشی، زمین های ساحلی، کلاس های درس تربیت بدنی و سالن های ورزشی کوچک به آمار ورزشی کشور اضافه شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرحله اول طرح شهید سلیمانی تخصیص یافته بود.
معاون فضاها و فعالیت های ورزشی دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال گذشته تفاهم نامه ای با ادارات کل آموزش و پرورش کشور منعقد شد که سهمیه هر استان در آن مشخص شده و تا پایان سال گذشته بیش از ۸۰ درصد این فضاها تکمیل شده است.
صائبی ادامه داد: سرانه ورزشی آذربایجان شرقی قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۲۹ سانتی متر مربع بود که با اجرای این طرح به ۳۵ سانتی متر افزایش یافته که البته تا ۶ ماه آینده و با اجرای مرحله دوم طرح، این مقدار به ۴۰ سانتی متر مربع افزایش می یابد.