یاسوج - ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون تردید تبیین خدمات دولت سیزدهم در استان سبب ایجاد امید در مردم می‌شود و باید جهاد تبیین در این زمینه به خوبی انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی احمدزاده روز شنبه در نشست با اعضای ستاد جهاد تبیین نهاد ریاست جمهوری در یاسوج، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های بی بدیل در حوزه های مختلف برای سرمایه گذاری است اما در حوزه سرمایه‌گذاری نبود زیرساخت‌ها مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی فراهم کرده بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارهای تحولی خوبی در استان شکل گرفته و برای نمونه سرمایه‌گذاری عظیم در پتروشیمی گچساران انجام شده است.

احمدزاده عنوان کرد: کلنگ پتروشیمی گچساران در دهه ۸۰ به زمین زده شد و ‌طی این مدت دولت‌های فراوانی سرکار آمدند اما این پروژه به بهره برداری نرسید.

وی ادامه داد: در یک و نیم سال عمر دولت سیزدهم این پروژه درصد پیشرفت بالایی پیدا کرد و برای سفر دولت به استان آماده بهره‌برداری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تکمیل سد چمشیر، ابراز کرد: این سد هم سناریویی مانند پتروشیمی گچساران داشت که عمده پیشرفت این سد در دولت سیزدهم بود، ضمن اینکه خط انتقال برق این پروژه توسط چینی‌ها در دست ساخت است.

احمدزاده عنوان کرد: کارخانه قند یاسوج که قطعات و تجهیزات آن فروخته شده و به تاراج رفته بود به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت.

احمدزاده با اشاره به اینکه در دور دوم سفر رییس جمهور، کلنگ‌زنی چندین پروژه‌ مورد توجه قرار گرفته است، گفت: پتروپالایشگاه گچساران، کلنگ‌زنی گاز مختار با ۱۷ حلقه چاه، پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام و سد سقاوه از جمله پروژه‌های بزرگ استان است که در سفر دولت کلنگ‌زنی می‌شود و بیش از هفت هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

احمدزاده ادامه کرد: ایجاد زنجیره تولید مرغ در دو شهرستان، در دست احداث بودن ۳۸ هزار تن سردخانه و کلنگ‌زنی پنج کارخانه تولید خوراک آبزیان، ایجاد راه‌های روستایی و طرح‌های آبرسانی از جمله پروژه‌هایی است که در این دولت انجام شده یا در دست انجام است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان به کارگاه عمرانی تبدیل شده و خبرهای خوبی در دور دوم سفر دولت به استان در پیش است و کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های برخوردارتر، پروژه های بیشتری برای کلنگ‌زنی و افتتاح دارد که باید این کارهای بزرگ برای مردم به خوبی روایت و تبیین شود.

مسئول ستاد تبیین دفتر رئیس جمهور نیز با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه جهاد تبیین از سایر استان‌ها جلوتر است، گفت: یکی از ماموریت‌های دستیاران مردمی سازی دولت در استان‌ها پرداختن به موضوع جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام علی رهبر ابراز کرد: در حوزه تولید محتوا اقدامات خوبی توسط ستاد تبیین استانی انجام شده است اما در حوزه انتشار باید کار بیشتری صورت گیرد.