تبریز- ایرنا- معاون فضاها و فعالیت های ورزشی دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات ورزشی فرهنگیان بعد از ۱۳ سال وقفه در دولت سیزدهم از سال گذشته آغاز به‌کار کرده و با توجه به رضایتمندی فرهنگیان از برگزاری مسابقات امسال ۱۸۷ هزار نفر در مسابقات شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، حمید رضا صائبی عصر شنبه در مراسم افتتاحیه این مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور ویژه خواهران در تبریز اظهار کرد: مسابقات ورزشی فرهنگیان ویژه خواهران در ۲ استان آذربایجان شرقی و فارس در رشته های والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس روی میز برگزاری می شود.

وی افزود: مسابقات ورزشی فرهنگیان ویژه برادران نیز همزمان در استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان و در رشته های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، فوتسال زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال برگزار می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: بحث سلامت جسمی، روحی و شادابی همکاران فرهنگی نقش موثری در نشاط و شادابی دانش آموزان دارد از این رو وزارت آموزش و پرورش برنامه توسعه ورزش فرهنگیان را در دستور کار خود دارد.

صائبی گفت: این برنامه در سه محور ورزش همگانی، ورزش رقابتی و سلامت محور برای ۲۱۵ هزار نفر از همکاران فرهنگی تدوین شده که در بخش رقابتی در سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر از فرهنگیان در این مسابقات شرکت کردند.

معاون فضاها و فعالیت های ورزشی دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: این مسابقات در سه سطح منطقه و شهرستان، استان و کشور برگزار می شود که در سطح منطقه و شهرستان ۱۵۱ هزار نفر، در سطح استان ۳۳ هزار نفر و در سطج کشور ۲ هزار و ۹۰۶ نفر شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه ورزش فرهنگیان پیشران ورزش دانش آموزی است و معلم توانمند و سالم از نظر جسمی و روحی می تواند امیدآفرین برای دانش آموزان باشد، گفت: شعار این دوره از مسابقات "معلم ورزشکار، معلم امید آفرین و مدرسه بانشاط" است.

صائبی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که در مسابقات شرکت می کنند گواهی شرکت و تقدیرنامه از سوی استان میزبان دریافت می کنند که در امتیاز رتبه بندی آنان اثرگذار است و نفرات و تیم های برتر نیز حکم قهرمانی و تثدرنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش دریافت می کنند که این نیز در امتیاز رتبه بندی تاثیر گذار است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: تبریز میزبان ۳۰۰ نفر از بانوان ورزشکار فرهنگی در رشته های بدمینتون و تنیس روی میز از سراسر کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی با اشاره به اینکه مسابقات در ۲ سالن تخصصی برای هر رشته برگزار می شود، افزود: مسابقات بدمینتون با ۱۳۲ ورزشکار در سالن ورزشی امام علی (ع) و مسابقات تنیس روی میز با ۱۱۴۴ ورزشکار در سالن دانش آموز برگزار می شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران فرهنگی در هتل های تبریز، گسترش و باشگاه فرهنگیان در طول مدت مسابقات اسکان پیدا کردند.

به گزارش ایرنا، مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور ویژه خواهران عصر امروز با حضور ۴۰۰ ورزشکار، مربی، داور، ناظر، سرپرست و عوامل اجرایی در رشته های بدمینتون و تنیس روی میز در تبریز آغاز به‌کار کرد.

مراسم اختتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور ویژه بانوان ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن شهید اقدمی تبریز برگزار می شود.