مشهد-ایرنا- فرماندار درگز گفت: اعتبارات تملک دارایی این شهرستان با پیگیریهای انجام شده در سال جاری ۸۸ درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

محمدکرمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درگز یکی از شهرستانهایی است که بالاترین افزایش اعتبارات تملک دارایی را در میان ۳۴ شهرستان خراسان رضوی دارد.

وی بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی مصوب سال قبل‌ این شهرستان ۴۲۰ میلیارد ریال بود که با مصوبه دیروز استانداری خراسان رضوی این مبلغ در سال جاری به ۷۹۰ میلیارد ریال رسید.

فرماندار درگز گفت: استاندار خراسان رضوی و معاونان وی تاکنون سفرهای متعددی به این شهرستان داشتند که طی آن ها به مظلومیت و نیاز مبرم شهرستان به بودجه مورد نظر پی بردند و با پیگیری فرمانداری اکنون ۷۹۰ میلیارد ریال بودجه تملک دارایی ها در این شهرستان محقق شد.

مطابق اعلام استانداری خراسان رضوی؛ اعتبارات هزینه ای این استان در سال ۱۴۰۱، ۱۸ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ درصد آن محقق شده است، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان نیز در سال گذشته ۳۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال بوده که ۷۳.۶ درصد از آن معادل ۲۳ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

شهرستان مرزی و کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو، ۱۲۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.