تهران - ایرنا- نمایشگاه بین المللی «الف‌تا» با هدف هم‌افزایی و تعامل میان گروههای تربیتی و معلمان از صبح امروز (یکشنبه ۱۸ تیر) به مدت چهار روز در مصلی امام‌خمینی‌(ره) تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در آیین گشایش این رویداد بین‌المللی که در شبستان مصلی تهران آغاز شد، اظهار داشت: اینکه تاکنون ۱۶ هزار اثر دانش آموزی. ۲۰ هزار اثر از سوی آموزگاران دوره ابتدایی به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شده است، نشان از تحقق هدف مهم رویداد مبنی بر ایجاد هم افزایی و تعامل میان گروههای تربیتی دارد.

علی پارسانیا اظهار کرد: در بخش مربوط به هنرستان و هنرآموزان نیز حدود سه هزار اثر ارسالی به دبیرخانه مورد داوری قرار گرفت که در نهایت ۲۸۵ اثر در مرحله کشوری پذیرش شد.

به گفته او، تمرکز بر اجرای اقدامات مربوط به سند تحول بنیادین در مدارس از رویکردهای نمایشگاه الف‌تا امسال بود و با داوری های دقیق و مطابق استانداردها، قرار است سه مدرسه برتر به عنوان برگزیده، معرفی شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در سطح بین المللی هم ایده های خلاقانه و نورآورانه در قالب های معلم - دانش آموزی از ۹ کشور جمع آوری شده است که انتظار داریم در ارتقای سطح آگاهی و تعاملات منطقه ای به خصوص میان کشورهای مسلمان اثرگذار باشد.

پارسانیا گفت: در این رویداد، دنبال یافتن راهکار و رفع برخی چالش و معضلات حوزه آموزش و پرورش هستیم که در این بین هشت مورد از چالش ها احصاء شده است و تلاش می کنیم با تعامل و همفکری میان معلمان و دانش آموزان نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

این رویداد از امروز تا تا ۲۱ تیر (چهارشنبه) برای بازدید علاقمندان به خصوص دانش آموزان و معلمان از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ برقرار است.