خرم‌آباد - ایرنا - کشف و ضبط بیش از ۲تن قهوه قاچاق، توقیف کامیون حامل کالای فاقد مجوز و دستگیری هنجارشکنان، سرخط اخبار انتظامی لرستان در روز یکشنبه ۱۸ تیرماه است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس لرستان سردار "یحیی الهی" فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان چگنی حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مظنون شدند که پس از توقیف خودرو و بازرسی از آن مشخص شد حامل پنج هزار و ۱۹۶ ثوب لباس ورزشی، کفش، ابزار و یراق آلات قاچاق فاقد مجوز گمرکی می باشد.

وی با بیان اینکه یک نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شده است، خاطرنشان کرد: برابر نظر کارشناسان، ارزش محموله کشف شده بیش از ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری هفت هنجارشکن در دورود

فرمانده انتظامی لرستان همچنین اظهار داشت: در راستای طرح امنیت محله محور، برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان و مطالبات مردمی مبنی بر اینکه تعداد هفت نفر با هویت معلوم تحت عناوین مختلف اقداماتی از قبیل تیراندازی در مراسم، درگیری با سلاح سرد، تهیه و توزیع مواد مخدر و ایجاد مزاحمت داشته اند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار الهی افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران طی چند عملیات ضربتی و همزمان در هفت نقطه از محلات شهر دورود هر هفت نفر را دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه آنها ۲ قبضه سلاح شکاری، ۶ تیغه قمه و شمشیر و وسایل استعمال مواد مخدر کشف شده است.

وی ضمن هشدار به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت خاطرنشان کرد: خط قرمز پلیس، امنیت و آسایش مردم است و چنانچه افرادی به هر نحو خدشه ای به این مهم وارد کنند پلیس و دستگاه قضائی با قاطعیت با آنان برخورد قانونی خواهند کرد.

توقیف کامیونت حامل قهوه قاچاق در دورود

جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: ماموران انتظامی شهرستان دورود، حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیونت ایسوزو حامل بار مظنون شدند که با توقیف آن ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم دانه قهوه قاچاق و فاقد مجوز و برگه مجوز کشف شد.

سرهنگ مصطفی ابدال چگنی اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شد و برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله کشف شده بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ ابدال چگنی با تشکر از همراهی مردم با پلیس، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش نمایند.