زنجان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: واقف ساختمان جامعه‌القرآن کریم و نخستین واقف قرآنی زنجان درگذشت.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمال بریری واقف ساختمان جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) زنجان امروز صبح دارفانی را وداع گفت.

وی تصریح کرد: مرحوم حاج جمال بریری شخصیت فعال دینی و فرهنگی بود که پشتیبانی و انجام بسیاری از مراسمات مذهبی و قرآنی شهر و استان را بر عهده داشت و آخرین بار در جشن عید غدیر جامعه القرآن زنجان بصورت تمام وقت فعالیت کرده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از فعالیت اخیر آن مرحوم خرید و تامین هزینه تعمیرات عمرانی مسجد عباسقلی خان زنجان بود که جزو مساجد تاریخی و ارزشمند شهر زنجان است و که در ایام مختلف سال میزبان مراسمات مختلف است.

وی ادامه داد: این واقف زنجانی علاوه بر انجام وقف بزرگ قرآنی، عضو هیئت امنای مسجد عباسقلی خان زنجان، عضو اسبق هیئت امنای امامزاده سید ابراهیم (ع)زنجان، عضو و خیر جامعه مسکن سازان محرومین استان، همچنین جزو خیرین فعال در عرصه حوزه‌های علمیه بود.

کرمی با اشاره به اینکه جامعه القرآن کریم زنجان یکی از مراکز قرآنی معتبر در استان است که حافظان و قاریان بسیاری را تربیت کرده است، گفت: این مؤسسه برای پیشبرد اهداف مقدس قرآنی و تربیت نسل حاضر و آینده با برنامه‌های آموزشی، اداری و مالی منظم و منسجم، دوره‌های آموزشی مختلفی در زمینه‌های حفظ، تفسیر،‌ مشاوره، مربی‌گری و ... برای مقاطع سنی مختلف اعم از خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، خواهران و برادران فعالیت دارد.