اراک - ایرنا - مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، از انتخاب استان مرکزی به عنوان نمونه (پایلوت) کشور در اجرای طرح ساماندهی فرهنگی مجتمع‌های ورزشی خبر داد و گفت: اجرای این طرح در ۳۰۰ مجمتع ورزشی سطح کشور تا پایان سال جاری هدفگذاری شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، حجت الاسلام « علی احدی » در آیین تکریم و معارفه معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان این استان، افزود: ۲۸ هزار مترمربع فضای ورزشی به جز فضاهای ورزشی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و ساماندهی مجتمع‌های ورزشی با هدف استفاده بهینه از این میزان فضای ورزشی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، برای هر مجتمع شماری از ورزشکاران، یک گروه فرهنگی را تشکیل می دهند و براساس دستورالعمل‌ها و مسیری که وزارت ورزش و جوانان ترسیم کرده به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند.

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال ۳۰۰ گروه مردمی فرهنگی ورزشی در موقعیت‌های مختلف فرهنگی ورزشی کشور بتوانند نقش آفرینی کنند و تعامل و هم افزایی لازم را با وزارت متبوع داشته باشند.

حجت الاسلام احدی گفت: مناسب سازی محیط‌ و فضای ورزشی برای انجام فعالیت‌های جسمانی از جمله اقدامات و محورهای کلیدی در راستای ارتقای وضعیت فرهنگی ورزشی کشور است و در این راستا باید تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بکارگیری شود.

وی اظهار کرد: سالم بودن محیط‌های فرهنگی ورزشی ابعاد مختلفی دارد و نیاز است توجه ویژه‌ای به نما و فضاسازی فرهنگی شود.

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام فعالیت‌های ورزشی باید زیرساخت‌های لازم برای حضور تمام اقشار جامعه از جمله خانواده و فرزندان باشد تا با آرامش خاطر به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

در این آیین از زحمات یحیی زاهدی تقدیر و سید مسیح قائم مقامی به عنوان معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی معرفی شد.

بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار استان مرکزی در هیات‌های مختلف ورزشی سازماندهی شده‌اند.