مشهد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: اعتبارات ابلاغ شده به این استان در سال جاری ۴۴ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال است که در پنج ردیف اصلی قرار دارد.

رضا جمشیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توزیع اعتبارات امسال استان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: از این میزان، اعتبارات استانی و نفت شامل ۳۰ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال است که ۱۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات استانی و ۱۷ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات سه درصد نفت و گاز است.

وی ادامه داد:از این میزان اعتبارات استانی و نفت یک درصد مربوط به احداث و توسعه و تجهیز به پایگاه های حوزه های مقاومت بسیج به میزان ۳۰۶ میلیارد ریال و حداکثر تا پنج درصد به احداث و تکمیل و بازسازی و تجهیز رده های انتظامی با اولویت پاسگاه ها و کلانتری ها به مبلغ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت:پنج تا هشت درصد از اعتبارات تملک استانی و نفت سال ۱۴۰۲ استان مربوط به اجرای طرحهای هادی و بهسازی روستاها به مبلغ ۷۱۱ میلیارد ریال، به جبران پنج درصد بند (ع) تبصره ۹ به مبلغ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال، ۲ هزار میلیارد ریال بابت کمکهای فنی و اعتباری و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به طرحهای نیمه تمام دانش بنیان است.

جمشیدی افزود: بخش دیگر اعتبارات امسال استان مربوط به ۲۷ صدم ارزش افزوده به میزان هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال، بخش دیگر مربوط به اعتبارات استانی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(۱) به مبلغ هشت هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال و بخش دیگر مربوط به اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (۲) به مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان این که ۱۰۰ درصد تعهدات استان از مصوبات سفر اول رئیس جمهور تامین شده است افزود: از محل اعتبارات تملک استانی و نفت امسال، ۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال برای تامین تعهدات سفر رئیس جمهور اختصاص یافته است.

جمشیدی افزود: ۲۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال باقیمانده از اعتبارات استانی و تملک سال ۱۴۰۲ خراسان رضوی به تفکیک فصل و برنامه براساس سهم فصول و برنامه های ابتدایی سال ۱۴۰۱ استان اختصاص یافته است.