اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف گفت: دستاوردهای اقتصادی مثبت دولت سیزدهم به زودی نمود پیدا می‌کند و در ۶ ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از مبدل حرارتی نمک‌زدایی تاسیسات نفتی منصوری با بیان این که دشمنان ایران در تلاش هستند تا توانایی‌های ایران اسلامی را در ذهن جوانان ما کوچک نشان دهند گفت: در جنگ تحمیلی قادر به تولید یک فشنگ نبودیم اما امروز ابرقدرت‌ها از ایران موشک نقطه‌زن و پهباد می‌گیرند. اگر ما قادر به ساخت انرژی هسته‌ای نبودیم چه دلیلی داشت آمریکا اینگونه کشور ما را تحت فشار قرار دهد.

وی دستاوردهای چشمگیر ایران در حوزه انرژی هسته‌ای را حاصل تلاش‌های دانشمندان ایران اسلامی‌ دانست و آن را مایه افتخار و مباهات عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه به پیشرفت کشور در حوزه دفاعی اشاره کرد و گفت: آمریکا امروز جرات ندارد به ایران چپ نگاه کند اگر یک موشک بزند ۱۰ موشک می‌خورد و اگر یک کشتی ما را بگیرد ۲ کشتی آمریکایی را می‌گیریم.

وی دستیابی به دستاوردهای بی‌نظیر در حوزه دفاعی و علم و تکنولوژی را حاصل توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ‌عنوان کرد و گفت: اگر در مسایل اقتصادی نیز بر اساس فرمایش رهبر انقلاب عمل می‌شد وضع فعلی بهتر از این بود با این حال با آغاز دولت سیزدهم در این حوزه نیز اتفاقات خوبی در حال انجام است.

حجت الاسلام و الملمین موسوی‌فرد بهره‌برداری از مبدل حرارتی نمکزدایی با استفاده از توان و دانش داخلی را یکی دیگر از افتخارات جوانان جمهوری اسلامی برشمرد و آن را نمونه عینی "ما می‌توانیم" دانست.

موسوی فرد با اشاره به اقدامات وزارت نفت در حوزه جمع آوری گازهای مشعل گفت: اقدامات خوبی در این زمینه از سوی وزارت نفت شروع شده که امید آن می‌رود تا سه سال آینده غالب این مشعل‌ها خاموش شوند.

به گزارش ایرنا، مبدل حرارتی نمکزدایی نفت عصر یکشنبه با ظرفیت ۷۵ هزار بشکه در واحد بهره‌برداری و نمکزدایی میدان منصوری به بهره‌برداری رسید.