ساوه - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: این مرکز در حال حاضرپنج پایگاه شهری و جاده ای از برنامه توسعه ششم عقب است و باید اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

«بهرام صیدی» روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۱ پایگاه اورژانس زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه در مناطق شهری و جاده ای شهرستان های ساوه و زرندیه فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه که برای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه باید ایجاد شود یادآور شد: این شاخص در شهرستان زرندیه که دارای هفت پایگاه جاده ای و یک پایگاه شهری است رعایت شده است.

صیدی گفت: شهرستان ساوه نیز داری پنج پایگاه شهری و هشت پایگاه جاده ای بوده که طبق شاخص اعلامی برنامه ششم توسعه در این شهرستان نیازمند ایجاد چهار پایگاه شهری و یک پایگاه جاده ای برای رسیدن به میانگین کشوری هستیم.

وی افزود: دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم اکنون با کمک خیران در حال احداث سه پایگاه شهری در مناطق شهری ساوه با پیشرفت ۴۰ تا ۷۰ درصد است که با بهره برداری از آنها عمده مشکل این شهرستان بر بخش شهری مرتفع می گردد.

صیدی با بیان اینکه تکمیل نیازهای این شهرستان در حوزه افزایش تعداد پایگاه ها از جمله اهداف این مرکز است گفت: برای تحقق این مهم در کنار پیگیری جذب اعتبارات دولتی، مشارکت خیران برای تامین این نیاز نیز دنبال می شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون در شهرستان های ساوه و زرندیه ۳۶ دستگاه امبولانس در حال خدمت به مردم هستند افزود: به علت تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی میانگین سنی آمبولانس‌های در محل مأموریتی دانشکده علوم پزشکی ساوه به حدود ۱۹ سال رسیده است.

صیدی یادآور شد: میانگین بالای سنی موجب فرسودگی دستگاه‌ها و ضرورت به روز رسانی آنها شده است که از خیران حوزه سلامت درخواست می‌شود حمایت‌های خود دانشکده را در نوسازی این ناوگان یاری کنند.

وی یادآور شد: میانگین استاندارد زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در مناطق شهری هشت دقیقه و در جاده ها ۱۴ دقیقه است که این مرکز در بخش جاده ای برابر با شاخص کشوری بوده اما در بخش شهری حدود یک دقیقه از آن پایین تر است.