بوشهر - ایرنا - مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه برتوان جوانان ایرانی و دانش نوآورانه تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی و با بهره‌گیری از روش‌های نوین و تجربیات گذشته، فرآورش حداکثری و با کیفیت موفقیت پایان یافت.

به گزارش ایرنا، محمدشفیع موذنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موفقیت با وجود گرمای طاقت فرسای تیرماه و با هدف تولید گاز پایدار اتفاق افتاده است.

وی افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با رعایت اصول ایمنی و با تلاش و مشارکت تمام کارکنان پالایشگاه سوم و واحدهای پشتیبان کننده ستادی زودتر از برنامه مدون با موفقیت پایان یافت.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ پالایشگاه سوم پارس جنوبی در یک برنامه فشرده ۱۶ روزه با سهم هشت روزه هر فاز از تاریخ ۲۹ خردادماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه ادامه یافت.

موذنی پیرامون شروع تعمیرات و برنامه مدون تعمیرات اساسی ردیف‌های گازی چهار و پنج گفت: تعمیرات فاز چهار که در نیمه اول بازه زمانی تعمیرات اساسی انجام شد با تعویض غربال مولکولی ردیف دوم گازی، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات، تعویض فیلترها و شست‌ و شوی برج جذب ردیف‌های اول و دوم انجام گرفت.

وی یادآور شد: همچنین تعمیرات پیشگیرانه سیستم های حفاظت فرایندی در فاز چهار و تست و تعویض باطری‌های برق پشتیبان UPS ایستگاه‌های برق ۱۳ گانه پالایشگاه در بازه زمانی تعمیرات این فاز، انجام گرفت.

موذنی اظهار کرد: در نیمه دوم بازه تعمیرات اساسی ۱۴۰۲ پالایشگاه سوم، تعمیرات فاز پنجم آغاز شد که با پشتکار متخصصان و تلاش‌گران عرصه صنعت این پالایشگاه و با همت و بازوی پرتوان نیروهای سخت‌کوش مجتمع گاز پارس جنوبی، زودتر از برنامه مدون به اتمام رسید.

وی تعویض غربال مولکولی ردیف‌های گازی سوم و چهارم، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات، تعویض فیلترها و شست و شوی برج جذب ردیف‌های سوم و چهارم و همچنین تعمیرات پیشگیرانه سیستم‌های حفاظت فرایندی ESD و F&G را نیز از اقدامات انجام شده در فاز پنجم پالایشگاه سوم عنوان کرد.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با یادآوری فشردگی و محدودیت زمانی همراه با گستردگی و تعدد فعالیت‌های تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ پالایشگاه سوم گفت: یکی از فعالیت‌های برجسته و بدیع تعمیرات اساسی امسال که بر اساس تحلیل مشاهدات خرابی بر روی کارت‌های کنترلی و برای اولین بار در سطح مجتمع از سوی همکاران سیستم برنامه‌ریزی پالایشگاه سوم انجام گرفت، بازسازی کارت‌های کنترلی سیستم کنترل فرایندی ESD وF&G، تمیزکاری و نصب مجدد آنها در چهار ایستگاه ابزاردقیق ردیف‌های گازی بود.

وی ادامه داد: تعویض کوپن‌های مسیر فرایندی در پایش میزان خوردگی و تعمیرات اساسی یکی از تانک‌های ذخیره میعانات گازی که از اواسط اردیبهشت ماه با برنامه ۷۰ روزه آغاز شده و مطابق برنامه زمانی در حال اجراست از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته در این محدوده زمانی تعمیرات به شمار می‌رود..