تهران- ایرنا- با گذشت ۵۹ روز از برگزاری واپسین نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، اعضای این ستاد فردا از ساعت ۹ تا ۱۱ در آخرین نشست سرنوشت‌ساز خود پیش از بازی‌های ۲۰۲۲ لیست کاروان اعزامی به هانگژو را نهایی خواهند کرد و باید دید خروجی این جلسه تناسبی با اهداف کمیته مبنی بر کیفی بودن کاروان خواهد داشت یا خیر.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی در سال ۱۴۰۲ درحالی در تاریخ ۲۶ فرودین‌ماه برگزار شد که طی آن دو گروه اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که شامل ۲۷ رشته ورزشی بود مشخص شد.

پس از آن در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه دومین جلسه ستاد عالی بازی‌ها در سال جاری در حالی برگزار شد که تصمیم‌گیری در خصوص کیفیت حضور ورزشکاران و موضوعات مهمی درخصوص کاروان اعزامی ایران به نوزدهمین دوره بازی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

در نهایت در آخرین جلسه‌ ستاد که در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور سرکنسول ایران در شانگهای (به‌عنوان مهمان ویژه) و البته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد، بر حضور تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی تاکید و در کنار آن عنوان شد با اعزام تیم‌های تنیس روی میز (یک دختر و یک پسر)، تنیس خاکی ( یک دختر)، شمشیربازی اپه (یک دختر)، جودو (یک دختر) و تیراندازی با کمان و ریکرو (یک دختر و یک پسر)، شنا (۴ پسر) موافقت شده است. ضمن این که اعزام تیم‌های ملی هندبال پسران، بسکتبال ۳ نفره دختران، والیبال و فوتبال بانوان به رقابت‌ها نیز به بررسی بیشتر کمیته کارشناسی موکول شد.

در نهایت تیم فوتبال امید با مشخص شدن سرمربی و اعضای کادرفنی‌اش در لیست رشته‌های اعزامی به هانگژو قرار گرفت و سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو نیز در پایان نوزدهمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، با حضور در جمع خبرنگاران تاکید کرد در مجموع اعزام ۳۰ رشته به بازی‌های آسیایی قطعی شده و اگر ستاد عالی بازی‌ها جلسه برگزار کند و مثلا بخواهند ۲ الی ۳ رشته را حذف کند، امکانش هست. ولی برای افزایش رشته‌ها، زمان مقرر به پایان رسیده است.

در شرایطی که ۵۹ روز از برگزاری آخرین نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گذشته و تنها ۲ ماه تا آغاز نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو فرصت باقی است، چهارمین و آخرین نشست ستاد عالی بازی‌ها پیش از اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی فردا (سه‌شنبه ۲۰ تیر) به میزبانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور کلیه اعضا برگزار خواهد شد.

نهایی شدن لیست کاروان اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی مهم‌ترین دستور جلسه ستاد عالی بازی‌هاست.

این درحالی است که شنیده می‌شود اضافه کردن برخی رشته‌ها از سوی وزارت ورزش به کاروان آسیایی چندان مورد وثوق کمیته ملی المپیک نیست. چرا که این نهاد ورزشی کشور از ابتدا بنای اعزام را بر کیفی بودن کاروان ایران در رقابت‌های چین گذاشته بود و حالا به نظر می‌رسد این پلن از سوی وزارت ورزش با استقبال چندانی مواجه نشده و بعضا مسئولان فدراسیون‌هایی که نامشان از لیست هانگژو بیرون مانده در تلاش‌اند تا هرطور شده از طریق مذاکره با وزارت ورزش، بلیت هانگژوی خود را اوکی کنند. شاید یکی از دلایل اصلی طولانی شدن پروسه برگزاری جلسه چهارم ستاد عالی بازی‌ها هم بی‌میلی برخی اعضا برای حضور در جلسه‌ای باشد که خروجی آن شاید کیفی بودن کاروان هانگژو را زیر سوال ببرد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید خروجی چهارمین و مهم‌ترین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی چه خواهد بود.