جیرفت- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: محیط‌بانان این اداره، شکارچیان متخلف را که اقدام به شکار کَل، بُز وحشی و کبک در منطقه جبالبارز شمالی کرده بودند، دستگیر کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست جیرفت، محمد کمالی افزود: ماموران اجرایی این اداره با همکاری پاسگاه نیروی انتظامی محمدآباد جیرفت موفق شدند شکارچیان کل و بز وحشی را در این منطقه دستگیر کنند.

وی ادامه داد: از این افراد مقداری گوشت شکار شده کل و بز وحشی، سه قطعه کبک، یک قبضه سلاح گلوله زنی ۲۷۰، یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط شد.

کمالی اضافه کرد: پرونده این متخلفان پس از صورتجلسه اولیه و پیوست مستندات موجود، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک راس بز وحشی معادل ۷۵ میلیون تومان و هر قطعه کبک ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.

کمالی بیان کرد: علاوه بر این جریمه ها، متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.