مشهد- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شهادت و ولایت ارتباط ناگسستنی دارند گفت: شهادت محبوب ولایت است و همه اولیای الهی مشتاق شهادت بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری شامگاه دوشنبه در دومین همایش ملی شهدای دانش آموز در مشهد افزود: شهادت راه حمایت از ولایت است و کسانی با ولی خدا تا آخر همراه هستند که مشتاق شهادت باشند و عشق به شهادت در قلب آنها باشد.

وی با بیان اینکه عشق به شهادت نشانه صدق ایمان نیز است افزود: بهترین یاران اولیای خدا عاشقان شهادت هستند، خوش به حال کسانی که صدای شهدا را می‌شنوند و زندگی آنها شهادت‌گونه و همراه با انتظار شهادت است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهارکرد: امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب استکبار دشمن درجه یک شهدا است و دشمن می‌خواهد جامعه جوان را از خط شهدا جدا کند. اگر نسل جوان ما یاد شهدا باشد و آنها را بشناسد نقشه‌های دشمن راه به جایی نمی‌برد.

وی گفت: ما اکنون وسط یک جنگ ترکیبی و نبرد هویتی جدی با دشمن هستیم. رکن اصلی هویت ما شهادت است و اگر جامعه از شهدا جدا شد از ولایت جدا می‌شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: امروز یکی از بزرگترین مجاهدت‌ها ترویج نام و یاد شهدا و ترویج یاد شهدا یعنی ترویج غیرت، حیا، عفت، شجاعت، ایثار، ایمان، بندگی خدا و زندگی در سایه قرآن است.

وی بیان کرد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم که سرمایه بزرگی در برابر توطئه دشمن است اما از این ذخایر به طور شایسته استفاده نکرده‌ایم و نیاز است که بیش از پیش با مجاهدت و جدیت و هنرمندان راه شهدا را طی کنیم.

دومین همایش ملی شهدای دانش آموز با عنوان "لشکر آسمانی" با حضور ۶۰۰ نفر در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.