تهران- ایرنا- مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی گفت: این انتشارات دوره‌های مختلف آموزشی مبتدی و پیشرفته را با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه تهران برگزار می‌کند.

سیداحمدرضا دانش درباره فعالیت‌های جدید انتشارات بنیاد سینمایی فارابی به خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا مدتی فعالیت‌های این انتشارات با وقفه همراه شد که خوشبختانه بعد از سه سال دوباره فعالیت‌های آن آغاز شده است و در حال برنامه‌ریزی‌های جدید هستیم.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است برنامه‌های آموزشی متنوعی داشته باشیم که این برنامه‌ریزی‌ها در مراحل نهایی قرار دارد و برنامه‌های آموزشی به زودی آغاز می‌شود.

دانش افزود: در بخش آموزش قرار است با همکاری دانشگاه سوره دوره‌های مختلف فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و... برگزار کنیم، این دوره‌ها با حضور اساتید شناخته شده سینما برگزار می‌شود که ۸۰ درصد کلاس‌ها تئوری و ۲۰ درصد عملی هستند.

مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: ویژگی مهم این دوره‌های آموزشی این است که ما از قبول‌شدگان و برگزیدگان این دوره‌ها که براساس نظرات اساتید انتخاب می‌شوند حتما در پروژه‌های فارابی بهره‌مند خواهیم شد.

وی اظهارداشت: یک دوره هم با دانشگاه تهران داریم که این دوره‌ها پیشرفته هستند و برای افرادی مناسب است که در سینما کار کرده‌اند و تحصیلات مرتبط دارند.

دانش گفت: این دوره‌ها برای بازیگری و کارگردانی نیست بلکه مبتنی بر علم‌های روز است و به زودی عنوان این دوره‌ها اعلام می‌شود. همچنین افرادی که در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند در پایان دوره مدرک معتبر از دانشگاه تهران دریافت می‌کنند.

بنیاد سینمایی فارابی سازمانی غیردولتی و غیرانتفاعی است که تحت نظارت وزارت ارشاد اسلامی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های فرهنگی، هنری امور سینمایی کشور اداره می‌شود.