زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کاروان سلامت شهرستان ایجرود بیش از ۱۶۰ نفر از اهالی روستاهای "قوشچی، بهمن و قادرلو" را به صورت رایگان از محل کمک‌های خیرین ویزیت کرد.

حکمت الله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش مادی این ویزیت ها بیش از یک میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال برآورد شد.

وی اضافه کرد: این ویزیت ها با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستای قوشچی انجام شد که ساکنان روستاهای قادرلو و بهمن نیز با مراجعه به این روستا از این خدمات استفاده کردند.

هاشمی اظهار داشت: حمایت از سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و رنج‌های بشری یکی از اهداف هلال احمر محسوب می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد: ارائه خدمات هلال احمر در طرح کاروان های سلامت و اجرای چندین برنامه در قالب این برنامه با استفاده از توان و ظرفیت پزشکان داوطلب و کمک های خیران و نیکوکاران وظیفه ای فوق وظایف سازمانی هلال احمر است که در راستای ارتقای سلامت در روستاهای محروم انجام می شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی، دندانپزشک، کارشناس ارتز و پروتز، روانشناس، ۲ کارشناس مامایی، خدمات پرستاری، ارایه داروی رایگان به ساکنان این روستاها از خدمات این کاروان به مراجعه کنندگان بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۹۲ قلم داروی رایگان به ارزش یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال به بیماران مراجعه کننده به پزشکان این کاروان تحویل شد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ نفر از جوانان و افراد سالخورده توسط کارشناس ارتز و پروتز معاینه فیزیکی شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به فعالیت کارشناس روانشناس در این کاروان اشاره کرد و گفت: این کارشناس نیز اقدام به ارائه مشاوره های قبل از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج کرد و اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت را برای مراجعه کنندگان تبیین نمود.

هاشمی به طرح نیابت اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح با خانواده یکی از شهدای روستای قوشچی دیدار کردیم.

وی افزود: علاوه بر خدمات درمانی ارائه شده، واحد جوانان نیز اقدام به برپایی فضای دوستدار کودک برای کودکان و دانش آموزان همراه با برنامه های متنوع مسابقه نقاشی، بازی های شاد و فکری کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارائه خدمات کاروان سلامت به هموطنان در روستاهای کم برخوردار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز بهداشت و درمان ایجرود و شهر حلب انجام شد.

روستای قوشچی در ۸۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که فاقد خانه بهداشت است.