تهران- ایرنا- مدیرعامل باشگاه سایپا با بیان اینکه تخلف باشگاه شمس‌آذر محرز شده است، گفت: با این حال، حکم صادر شده در تناقض با قانون است.

سیدمهدی حسینی‌پور در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص رای پرونده شکایت سایپا از باشگاه شمس آذر قزوین، اظهار داشت: تابع قوانین هستیم و به آن احترام می‌گذاریم، به شرطی که قانون برای همه یکسان باشد. تا جایی‌که می‌دانم نظام قانون گذاری باید مطلوب باشد. مگر می‌شود در شرایط مشابه، رای دیگری داد؟ این موضوع به طور صریح نقض قانون است. چنین چیزی واقعا عجیب است مگر می‌شود احکامی صادر کرد که با هم در تناقض باشد. هم در آئین نامه فدراسیون فوتبال و هم آئینه نامه فیفا این موضوع به صراحت اشاره شده و حکم آن مشخص است، اما چطور این رای صادره شده است؟ با چه معیار و قانونی چنین حکمی داده‌اند.

وی افزود: با چندین نفر از حقوق‌دانان خوب در این خصوص بحث و گفت‌وگو کرده‌ایم و همه این رای را تعارض با قانون می‌دانند. تمام دستگاه‌ها مکلف هستند تا قوانین را به صورت کامل و بدون اغماض اجرا کنند. بنابراین اجرای احکام باید بر یک موضوع واحد به صورت عقلانی اشاره داشته باشد. ماده ۶۱ مقرارت انضباطی فدراسیون در خصوص بحث بازیکنان به صراحت به استفاده از بازیکن غیر مجاز و احکام آن اشاره کرده است. به‌نظر می‌رسد در بند ۵ ماده ۶۱، موضوع را کامل نکرده‌اند و آن را باز گذاشته‌اند و در تصمیم گیری تناقض ایجاد کرده‌اند. اگر رای را بخوانید نوشته شده این تخلف محرز شده است. تخلف در لیگ یک صورت گرفته و در همین لیگ باید به آن اشاره و پرداخته شود. چه لزومی دارد یک تیم را به رده بالاتر ببرند و سر آن تیم را با کسر ۳ امتیاز از لیگی که هنوز شروع نشده است ببرند؛ آن هم در لیگی که یک امتیاز سرنوشت تیم‌ها را در آن مشخص می‌کند. ما نیز دوست نداریم برای شمس آذر چنین اتفاقی رخ دهد.

مدیرعامل سایپا اظهار داشت: تیمی در لیگ یک مشخصا در ۹ بازی از یک بازیکنی که جعل سند کرده‌، استفاده کرده است اما دوستان می‌گویند ما فقط می‌توانیم به باشگاه سایپا و اعتراض آنها بپردازیم و سایر تیم‌ها اگر اعتراضی دارند باید شکایت کنند. اتفاقی که رخ داده یک جرم است و قانون باید به دلیل اینکه نقض شده است با خاطیان برخورد کند. دیگر بی‌قانونی چیست؟

حسینی‌پور با بیان این جمله که برخی دوستان در فدراسیون می‌گویند اگر شمس آذر جریمه شود انضباط بازی‌ها زیر سوال می‌رود، اذعان داشت: قانون را وضع کردیم تا نظم برقرار باشد و این موضوع با صحبت دوستان منافات دارد.

وی در مورد اینکه برخی از مدیران باشگاه شمس آذر مدعی هستند این بازیکن در دقایق پایانی بازی به میدان آمده و در نتیجه بازی‌ تاثیرگذار نبوده است، گفت: اگر قوانین فیفا و فدراسیون فوتبال را مطالعه کرده‌ باشید به خوبی متوجه می‌شوید که اصلا فرقی ندارد بازیکن یک دقیقه در بازی حضور داشته باشد یا ۹۰ دقیقه بازی کند. فیفا در تمامی موارد مختلف که آئین نامه انضباطی وضع کرده، انتهای تمامی تصمیمات را با توضیحات بسته است. ولی ما در برخی از آئین نامه‌های خود طوری آنها را وضع کرده‌ایم که انگار راه فرار برای چینی روزهای گذاشته‌ایم. مگر می‌شود قانون تفسیری باشد؟ قانون باید به گونه‌ای باشد که حق را به حقدار برساند.

مدیرعامل باشگاه سایپا، اذعان داشت: حق گرفتنی است و یک حقی از ما و مجموعه سایپا ضایع شده و آن را در مراجع متعدد از جمله کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، فیفا و حتی دادگاه بین‌المللی ورزش پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه ما سندی داریم که دوستان آن را تایید کرده و تلخف کاملا محرز است. چرا آن را پیگیری نکنیم؟