تهران-ایرنا- آژانس خبری یونایتدپرس اعلام کرد: برخی منابع خبری در داخل اوکراین می‌گویند که این کشور منابع نظامی کافی از غرب دریافت نمی‌کند و اروپایی‌ها قادر به تامین سلاح مورد نیاز کی‌یف نیستند.

به گزارش ایرنا به نقل از یونایتدپرس، تحقیقات نشان می‌دهد که کی‌یف کمک نظامی کافی از غرب دریافت نکرده است تا بتواند در ضدحمله خود علیه روسیه موفق ظاهر شود.

بر اساس این گزارش، تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تولید و ارسال منابع کافی، بسیار کند و خودخواهانه عمل کردند.

بعضی از منابع داخلی اوکراین این خبر را تایید و اعلام کردند که نظامیان اوکراینی با کمبود سلاح مواجه هستند. کی‌یف تلاش کرده سلاح‌های بیشتری در داخل تولید کند ولی تا کنون موفق نبوده است.

این گزارش می افزاید: گفته می‌شود برخی از کشورهای غربی حامی اوکراین نمی دانستند چه مقدار موجودی در اختیار دارند و باید آن را به صورت دستی شمارش کنند.

همچنین برخی منابع فاش کردند که کشورهای اروپایی در بالا بردن توان تولید سلاح کند عمل کرده و هنوز قادر به تامین خواسته‌های کی‌یف نیستند.

به نوشته روزنامه کی‌یف ایندیپندنت، این کشور دست کم پنج برابر بیشتر از آنچه اعضای اتحادیه اروپا قادر به تولید آن هستند، مهمات استفاده می‌کند.