دزفول-ایرنا- پایگاه سلامت آل یاسین روستای سنجر دزفول که توسط یک خانواده نیکوکار دزفولی احداث شده روز چهارشنبه با حضور دبیر مجمع خیرین سلامت کشور و مسوولان محلی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دزفول در آیین افتتاح این پایگاه سلامت در روستای سنجر دزفول گفت: زمین این پایگاه بیش از ۵۰۰ مترمربع است که با ۳۶۵ مترمربع زیربنا توسط خانواده مرحوم عبدالرحیم عیدیان ساخته شده است.

کاظم اردو افزود: ۲۳ میلیارد ریال توسط این خانواده نیکوکار سلامت برای ساخت این مرکز جامع سلامت هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کار ساختمانی این پایگاه حدود هفت ماه به طول انجامیده است، ادامه داد: تمام کارهایی که توسط خیرین سلامت دزفول انجام شده زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: ۵۸ خانه بهداشت، ۲۶ پایگاه سلامت و ۳۰ مرکز جامع سلامت در دزفول فعال است.

علیرضا خسروپناه افزود: تعدادی خانه بهداشت نیز در دزفول در شرف ساخت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز به جمعیت بالای ۱۱ هزار نفری این منطقه اشاره کرد و گفت: خدمات پزشکی اولیه و آموزشی، خدمات مراقبان سلامت، مامایی و بهداشتی در این پایگاه انجام می‌شود ضمن اینکه مسایل مربوط به بهداشت محیط و حرفه‌ای نیز رصد و پیگیری می‌شوند.

مهشید عصار افزود: ارجاع به سطح ۲ خدمات در این پایگاه نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رییس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت: خدمات این پایگاه به حدود هفت هزار نفر ارایه خواهد شد.

محمدعلی شفیعی ضمن قدردانی از خدمات خانواده عیدیان افزود: نیاز فراوانی به ساخت یک پایگاه مستقل در منطقه بود که با ساخت این پایگاه، نیاز برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، نماینده، امام جمعه، رییس شورای شهر دزفول و مسوولان محلی در این آیین حضور داشتند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی پس از افتتاح این پایگاه از طرح‌های درحال ساخت دزفول از جمله بیمارستان یازهرا، پردیس دانشگاه علوم پزشکی و مرکز دیالیز بازدید کرد.