رشت - ایرنا - سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اهمیت جایگاه این دانشگاه در امر تربیت معلم گفت: با توجه به اهمیت موضوع ریل‌گذاری جدیدی در نظام تربیت معلم انجام شده و در حال پیاده‌سازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید غیاثی ندوشن در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان در استانداری گیلان با اشاره به نگاه و دغدغه‌مندی مقام معظم رهبری نسبت به دانشگاه فرهنگیان و توجه سیاستگذاران برای رفع این دغدغه اظهار کرد: بسیاری از مسایل و چالش‌هایی که امروز در کشور به آن واقفیم، ناشی از ضعف ما در تربیت معلم بوده که اگر در این حوزه عملکرد مطلوبی داشتیم با بسیاری از این چالش‌ها مواجه نبودیم.

وی افزود: با توجه به این موضوع در برنامه‌های کلان فرهنگی و تربیتی دانشگاه اعم از مصوبات هیات امنای دانشگاه فرهنگیان و نیز مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهدیم که ریل‌گذاری جدیدی در نظام تربیت معلم اتفاق افتاده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور خاطر نشان کرد: این ریل‌گذاری جدید حکایت از اهمیت کار دارد اینکه قرار است شیوه سنجش دانشجو را در دانشگاه فرهنگیان تغییر داده و نظامنامه جامع تربیتی و فرهنگی را در این دانشگاه پیاده کنیم به طوری که هر دانشجو علاوه برگذراندن برنامه درسی بتواند ۱۲ مهارت مبتنی بر ساحت‌های سند تحول آموزش و پرورش را فرا گیرد.

وی با بیان اینکه این رویکرد جدید دارای اهمیت بسیار زیادی در دانشگاه فرهنگیان و نیازمند یک سری الزامات است، اضافه کرد: در این دانشگاه قرار است تا هیات مرکزی جذب نیرو داشته باشید و نظامنامه جامع تربیتی را مستقر کنیم. قرار نیست تا هر فردی با هر ویژگی سرکلاس درس و مدرسه، ۳۰ سال در تربیت نیروی انسانی مشارکت کند.

غیاثی ندوشن اظهار کرد: اتفاقات و اقدامات خوبی طی یک سال اخیر در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت، سال گذشته مجوز جذب ۵۰۰ عضو هیات علمی را گرفتیم ضمن اینکه مجوز جذب دکتر معلم به تعداد هزار نفر نیز کسب و اقدام شد.

وی در ادامه با تشریح سایر اقدامات انجام شده در دانشگاه فرهنگیان با توجه به اهمیت این مرکز آموزش عالی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان ساختار مصوب و پُست هیات علمی نداشت که این ۲ نیز محقق شده‌است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به آزمون صلاحیت پایانی برای دانشجویان این دانشگاه خاطرنشان کرد: در واقع دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود باید از یک مرحله‌ ارزیابی نهایی هم عبور کند.

وی وضعیت امکانات و فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در کشور را نامطلوب خواند و با بیان اینکه این دانشگاه از مسایل زیرساختی رنج می‌برد، اضافه کرد: برای تربیت دانشجو به فضای آموزشی، تربیتی و خوابگاهی مطلوب نیاز است.

جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان امروز "چهارشنبه" در استانداری گیلان برگزار شد، استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات مطرح شده در ارتباط با کمبود زیرساخت‌ها در حوزه آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:تمامی بسترهای لازم برای تربیت معلمان توانمند در گیلان فراهم می‌شود. بیشتر بخوانید: بسترهای تربیت معلمان توانمند در گیلان تقویت می‌شود