اصفهان - ایرنا - رییس گروه فضا و تجهیزات ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: متوسط سرانه فضای ورزشی دانش آموزی در بخش اماکن روباز و سربسته در ایران، ۳۴ سانتی‌متر مربع (۳۴ صدم متر مربع) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود خدابخشی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان اظهارداشت: این در حالیست که استاندارد سرانه ورزشی دانش آموزی باید چهار متر مربع باشد که تا این رقم فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۰۰ فضای ورزشی دانش آموزی در ایران وجود دارد، اضافه کرد: کمبود اعتبارات چالش اصلی در جبران کسری سرانه فضای ورزشی دانش آموزیست و در صورت تخصیص اعتبار قادریم پروژه‌های متعددی در استان‌ها اجرا کنیم.

رییس گروه فضا و تجهیزات ورزشی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از یکی ۲ سال گذشته تا به حال با اجرای طرحی با عنوان شهید سلیمانی درصدد احداث اماکن ورزشی جدید در استان‌ها هستیم که بر همین اساس تا به امروز یک هزار و ۷۰۰ طرح به بهره برداری رسیده است.

خدابخشی تصریح کرد: در ایران ۱۰۵ هزار مدرسه وجود دارد و می‌طلبد سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز در ساعاتی از شبانه روز اماکن ورزشی خود را در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار دهند.

سرانه فضای ورزشی دانش آموزی اصفهان ۶۲ سانتی‌متر مربع

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: سرانه فضای ورزشی دانش آموزی در بخش اماکن روباز و سربسته در این استان ۶۲ سانتی‌متر مربع (۶۲ صدم متر مربع) است و عمر اماکن ورزشی استان چندان بالا نیست.

آذرکیوان امیرپور ادامه داد: از این لحاظ در سال‌های قبل رتبه دوازدهم را نسبت به سایر استان‌ها در اختیار داشتیم که با بهره برداری از پروژه‌های گوناگون در یکی ۲ سال اخیر به رده دوم صعود کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی در استان اصفهان با اولویت قرار دادن مدارس دخترانه در استان اصفهان، ایجاد ۹۴ فضا در مدارس، شامل زمین چمن مصنوعی، زمین ساحلی و سالن‌های ورزشی تعداد اماکن ورزشی را افزایش دادیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد فضای استاندارد ورزشی در مدارس استان شروع شده است و از ۱۱۴ فضای ورزشی ۱۰۵ فضا به بهره‌برداری رسید.

امیرپور با اشاره به اجرای طرحی در استان با هدف استفاده خانواده‌ها از فضاهای ورزشی مدارس خاطرنشان کرد: در طرح شهید خرازی دانش آموزان به همراه اولیا از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت رایگان استفاده می‌کنند، این طرح روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور مادران و دختران یا پدران و پسران اجرا شد اما استقبال در مقایسه با پیش بینی ما خوب نبود، البته کماکان آن را ادامه خواهیم داد.

تجهیز ۱۴۸ اتاق بهداشت در مدارس استان اصفهان
رییس سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه گفت: سال تحصیلی گذشته ۱۴۸ اتاق بهداشت شامل ۹۸ اتاق جدید در این استان تجهیز و چهار هزار و ۸۰۰ اقلام بهداشتی توزیع شد.

بهنام امینی گفت: ساماندهی سرانه بهداشتی و اجرای برنامه‌های از این دست از جمله اقدامات ما برای سال تحصیلی جدید خواهد بود.