ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به مقام اول استان ایلام طی پارسال و امسال در کاهش تصادفات جاده ای، گفت: استان ایلام ۷۵ درصد در کاهش تصادفات جاده ای موفق عمل کرده که استان اول کشور در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار کرد: هروقت و هرجا دولت و حاکمیت کار را به مردم واگذار کرد در آن حوزه موفق شد و در کاهش تصادفات جاده ای هم باید از ظرفیت خود مردم استفاده شود.

وی افزود: حفظ جان مردم برای حاکمیت به ویژه دولت سیزدهم بسیار مهم و از اهم اولویت ها است و در این همایش به قدرت تأثیرگذاری بانوان در فرهنگ سازی ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید و توجه شده است.

بهرام نیا یادآور شد: در اربعین پارسال ۲۰ کیلومتر بزرگراه ایجاد شد که با این زیرساخت ها بعد از پایان اربعین طبق آمار پلیس راهور و راهداری و حمل و نقل جاده ای ۵۰ درصد کاهش تصادفات و ۲۳ درصد کاهش مرگ و میر جاده ای در استان داشتیم.

وی به کاهش تصادفات جاده ای تاکید و اضافه کرد: باید آموزش های رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سنین پایه و در لایه به لایه اجتماع شکل بگیرد.

به گفته بهرام نیا یک هزار و ۱۱۵ هکتار بافت فرسوده در استان شناسایی شده که با بازسازی این واحدها و عقب نشینی منازل، معابر عمومی تعریض و معضل ترافیک درون شهری نیز کمتر خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه مشوق هایی چون تخفیف ۵۰ درصدی نظام مهندسی، مجوز احداث یک طبقه هدیه، تخفیف ۵۰ درصدی عوارض شهرداری و پرداخت تسهیلات کم بهره اعطا می شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۵۰ کیلومتر راهسازی انجام شده و تا قبل از اربعین این مقدار به ۲۵۰ کیلومتر افزایش می یاید و چهار پیچ از ۱۶ پیج خطرناک شناسایی شده با ۴۰ میلیارد ایمن سازی شده است.