ایرنا- تهران- سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به استفاده اوکراین از سلاح‌های خوشه‌ای گفت: روسیه به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه اظهار داشت: روسیه مجبور است در واکنش به اقدام اوکراین در استفاده از مهمات خوشه‌ای پاسخ دهد.

وی گفت: به طور طبیعی استفاده بالقوه از این نوع تسلیحات بازی را تغییر می دهد و قطعا روسیه را وادار می کند تا گام‌های خاصی را در پاسخ به آن بردارد.

پیش از این، خدمات اورژانس در منطقه زاپوروژیه گزارش داده بود که نیروهای اوکراینی شهر توکماک را با مهمات خوشه ای گلوله باران کرده اند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز هشدار داد که در صورت ارسال مهمات خوشه‌ای آمریکا به اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد از تسلیحات مشابه علیه نیروهای اوکراینی استفاده کند.

به گفته وی، روسیه تاکنون از استفاده از مهمات خوشه ای در عملیات ویژه نظامی خود خودداری کرده زیرا متوجه شده است که این مهمات می تواند برای غیرنظامیان خطرناک باشد. ارائه چنین تسلیحاتی توسط واشنگتن تنها درگیری را طولانی می کند.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیشنهاد کرده است که روسیه باید پس از گلوله باران توکماک از زرادخانه مهمات خوشه ای خود استفاده کند.