بندرعباس - ایرنا - تفاهم‌نامه اجرای طرح اتصال  کسب و کارها و منازل به شبکه فیبرنوری در شهرستان‌های سه‌گانه‌ شرق استان هرمزگان امضا شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه که با حضور فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و جاسک برگزار شد، بر لزوم آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرستان بندرعباس نیز تاکید کرد و گفت: لازم است این طرح براساس ضوابط هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بندر چارک به شبکه FTTH متصل شده است و عملیات اجرایی اتصال شهرهای بندرلنگه و میناب نیز از هفته‌های آینده اجرا خواهد شد.
آیین تفاهم‌نامه اجرای این طرح بین فرمانداران و شهرداران شهرهای سردشت، بشاگرد سیریک و جاسک با مسعود بمانی‌پور مدیرعامل شرکت پیشگامان ارتباط امضا و مبادله شد.

فیبر نوری یکی از بسترهای انتقال داده با سرعت بالا است که در آن داده ها به صورت پالس‌های نور و از طریق الیاف شیشه‌ای یا پلاستیکی انعطاف پذیر انتقال می یابند.


اینترنت FTTX و FTTH ، یکی از روش های اتصال به اینترنت است که در آن از بستر کابل های فیبرنوری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود.