به گزارش ایرنا از سازمان بازرسی کل کشور، اشکان میرمحمدی روز چهارشنبه به همراه معاون درمان و مدیران سازمان تامین اجتماعی از بخشهای مختلف مرکز اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی بازدید کرد و ضمن گفتوگو با مراجعه کنندگان از نزدیک در جریان مشکلات این مرکز قرار گرفت.
بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور از بخشهای «بررسی و تایید نسخ»، «خسارت متفرقه و هزینه درمان» و «داروخانه ها» مرکز اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی بازدید و مشکلات این بخشها را پیگیری کرد.
میرمحمدی در این بازدید در تماس تلفنی با عفت نژاد معاون منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی، مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص بخش پرداخت هزینه درمان و طولانی شدن پرداخت خسارت بیماران را پیگیری کرد.
بر اساس توافق انجام شده، مقرر شد ظرف یک ماه تعداد ۱۰ مقوم(نیروی انسانی متخصص) به این بخش اضافه شود تا مدت زمان پرداخت خسارت در تهران از میانگین به یک ماه کاهش یابد.
همچنین به گفته مدیران این بخش، یکی دیگر از دلایل طولانی شدن پرداخت خسارت و هزینه های درمان، دوره پرداخت و زمان پرداخت بود که با تماس بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با حسینی معاون امور اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی، این دوره پرداخت مقرر شد به هفتهای یک بار کاهش یابد.
موضوع بعدی که میرمحمدی در این بازدید پیگیری کرد بحث طولانی شدن تمدید و یا انعقاد قرارداد سازمان تامین اجتماعی با داروخانهها بود که مقرر شد تمهیداتی اندیشیده شود تا ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده با داروخانه های واقع در محله های مهم و یا تک داروخانه، قرارداد منعقد و انعقاد قرارداد با سایر داروخانه ها ظرف یک ماه تعیین و تکلیف شود.
در این بازدید در تماس تلفنی با مدیر فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی موضوع قطعی سامانه نسخ الکترونیکی تامین اجتماعی در داروخانه ها و راهاندازی سامانهای برای درخواست و پیگیری صدور قرارداد سازمان تامین اجتماعی با داروخانهها پیگیری شد.
نامه هشداری سازمان بازرسی کل کشور به سازمان تامین اجتماعی
بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه این بازدید با اشاره به بازدید سرزده از مرکز اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی گفت: در مرکز اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی روندی که در ارتباط با تایید نسخ سپری می شود به لحاظ زمانی منطقی و تقریبا قابل قبول است ولی در ارتباط با پرداخت خسارت به بیمه شدگان از سازمان تامین اجتماعی بر اساس بررسی و شواهدی که در بازدید حضوری وجود داشت مراتب موید این است که زمان طولانی است.
وی یکی از دلایل طولانی شدن پرداخت خسارت بیمه شدگان را کاهش و کمبود نیروهای مقوم (نیروی انسانی متخصص) دانست و افزود: در تماس با معاون منابع انسانی و معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی قول داده شد که مشکل تعداد مقوم را مرتفع کنند تا در یک بازه زمانی مطلوب امکان سرویس دهی به بیمه شدگان وجود داشته باشد.
میرمحدی ادامه داد: ضمن اینکه مقرر شد بسترهای الکترونیکی لازم برای کاهش مراجعه حضوری هم مد نظر قرار گرفته و در دستور کار واقع شود.
بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور درباره طولانی شدن زمان انعقاد قرارداد سازمان تامین اجتماعی با داروخانه ها نیز گفت: در ارتباط با داروخانه ها که گاهی قرارداد آنها دچار اطاله شده و به موقع منعقد نشده بود، بنا به پیگیری که به عمل آمد بلافاصله در روز گذشته نامه هشداری برای رئیس سازمان تامین اجتماعی ارسال شد و قول دادهاند در یک بازه زمانی یک هفتهای برای مناطقی که تک داروخانه هستند این انعقاد قرارداد انجام شود و برای سایر موارد هم بازه زمانی ۱۵ روزه و حداکثر تا یک ماه را پیشنهاد دادهاند که ما نیز به عنوان سازمان بازرسی کل کشور موضوع را مورد بررسی و پایش مستمر قرار خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با هماهنگی و همافزایی میان معاونتهای مختلف سازمان تامین اجتماعی اعم از معاونت اداری مالی، منابع انسانی و همچنین معاونت درمان به گونهای اقدام شود که نحوه ارائه خدمت به مردم به نحو مطلوبی هم افزایش پیدا کند و هم موجبات رضایت عمومی در سطح جامعه برای مردم فراهم شود.
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
تهران - ایرنا - بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از مرکز اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی گفت: مقرر شد در یک ماه تعداد ۱۰ مقوم (نیروی انسانی متخصص) به بخش پرداخت هزینه درمان اضافه شود تا مدت زمان پرداخت خسارت کاهش یابد.