قزوین - ایرنا- نهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان قزوین چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این مراسم با تاکید بر وظیفه خطیری که بر عهده رسانه ها است، گفت: نقش رسانه ها نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حسین رجبی با اشاره به اینکه فضای رسانه استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است، افزود: البته بیشتر از ۶۰ درصد نمی‌توانم نمره دهم و در اعتراضات برخی همراهی کردند، برخی در بزنگاه‌هایی که نیاز داریم کنار می‌کشند که مبادا فالورهایشان را از دست بدهد، اما تمام این موارد مشمول عفو رهبری شدند.
وی اظهار کرد : رسانه مانند قلب در جوامع کار می‌کند، برخی پرونده‌ها به دلیل باورپذیری رسانه‌ها شکل گرفته، البته رسانه ابعاد مثبت هم دارد.
رجبی تصریح کرد : قدرت رسانه به گونه‌ای است که می‌تواند حتی سرنوشت یک کشور را تغییر دهد، با وجود این مورد توجه قرار نگرفته و اثر آن را در سال گذشته دیدیم.
این مسوول قضایی با بیان اینکه ما از ظرفیت رسانه هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم، ادامه داد : قبل از اغتشاشات روزانه پنج هزار خبر علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد که این میزان در زمان اغتشاشات به یک میلیون خبر در روز رسید.
رجبی اضافه کرد : همچنین در اغتشاشات پرچم کشور را آتش زدند اما شامل عفو رهبری شدند و حتی پرونده کیفری هم برای آن‌ها تشکیل نشد که این اقدام از ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه است.
وی با انتقاد از عملکرد برخی افزود: در فضای رسانه به نام "زن زندگی، آزادی" روسری را از سر خانم‌ها برداشتند و فراتر از آن در برخی موارد لخت و عریان هستند، باید یادمان باشد که جمهوری اسلامی به راحتی به دست نیامده و برای آن خون شهدا داده شده است.
رجبی تاکید کرد : وظیفه من و شما چیست، آیا به نام مطالبه‌گری می‌توان هر مطلبی را زد، مشکلات معیشتی وجود دارد اما با همدلی کشور را می‌سازیم، باید توجه داشت که با بی بند و باری و فحشا کشور ساخته نمی‌شود، افرادی که دنبال این امر هستند می‌خواهند کشور را دو دستی تقدیم غرب و اروپا کنند.


رشد پنج برابری آثار رسیده به جشنواره مطبوعات و رسانه های استان قزوین
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در نهمین جشنواره رسانه های استان قزوین، تعداد آثار دریافتی نسبت به دوره قبل پنج برابر افرایش یافت و بیش از ۶٠٠ اثر به دبیرخانه رسید.
محمد حسین فائزی افزود : هشتمین دوره این جشنواره در سال ۹۷ برگزار شد و با وقفه ای پنج ساله، نهمین دوره آن امسال برگزار شد و در طول برگزاری سه روزه این جشنواره سه مساله آموزش، ارتقاء و حل مسئله مورد بحث قرار گرفت.
فائزی تصریح کرد : در میز حل مسئله که امروز برپا شد ۵۰ موضوع با مسائل مرتبط با حوزه های روابط عمومی و اصحاب رسانه بررسی و برای آن ها راهکار ارائه شد.
وی ادامه داد : همچنین در این دوره بخش فضای مجازی به جشنواره اضافه شد و ۱۸ اثر نیز از این بخش دریافت شد و بیشترین مشارکت در نهمین جشنواره رسانه های استان مربوط به قسمت گزارش و تحلیل با ۱۵۰ اثر بوده است.
در ادامه این مراسم از برگزیدگان به اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

در بخش تیتر محمد بهرامی و محمد رضا مقدم به ترتیب موفق به کسب مقام اول و دوم از روزنامه ولایت شدند و امیر علی رضایی از نسیم قزوین رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش گزارش تحلیلی وحید حیدرزاده از پیام شهر، آرزو یارکه سلخوری از روزنامه ولایت و حبیب هوشیار از امید البرز رتبه اول تا سوم را کسب کردند و در بخش مصاحبه رویا اسماعیلی پور از ولایت قزوین رتبه اول و آرزو یارکه سلخوری و معصومه امینی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم و فریبا رحیمی از ایسنا رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش سرمقاله و یاداشت، سید عبدالله قریشی از امید البرز، ولی الله حسین زاده از ولایت رتبه اول و دوم را کسب کردند و همچنین سید فاطمه قریشی از امید البرز و وحید حاج سعیدی از ولایت مشترکن رتبه سوم را کسب کردند.
رشته عکس و گزارش تصویری امین رحمانی از صدا و سیما، علیرضا نصری کار ایران و محمد جواد امینی از خبرگزاری مهر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش ویدیو و کلیپ علی خدابنده، ابوالفضل سلیمی و امیر حسین نصرت پور رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
بخش ویژه فعالان فضای مجازی نیز با نظر داوران رتبه اول نداشت و پارسا عابدیها و مرتضی رحمانی مشترکن رتبه دوم و عرفان زارع پور سوم شد.