گناباد-ایرنا- راهپیمایی و همایش عفاف و حجاب چهارشنبه شب با حضور مادر شهید دانیال رضازاده یکی از شهدای مدافع امنیت در شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آحاد مختلف مردم و مسوولان گنابادی با حضور گسترده در این راهپیمایی که همزمان با روز ملی عفاف و حجاب حدفاصل میدان آزادگان تا باغ ملی این شهرستان برگزار شد با در داشتن شعارهایی خواستار ترویج فرهنگ حجاب و افزایش بصیرت عمومی جامعه در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان شدند.

بانوان نوجوان و جوان در کنار سایر قشرهای مردم شهرستان گناباد سپس با حضور در باغ ملی گناباد و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در همایش عفاف و حجاب شرکت کردند.

۲۱ تیرماه سالروز قیام و تجمع مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام گذاری شده است.

۲۱ تیر ماه سالروز قیام مردم مشهد و زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) علیه کشف حجاب رضاخانی با نام علامه بهلول گنابادی عجین شده است و از وی به عنوان طلایه دار و مدافع راستین حجاب نام برده می شود.

به دنبال سیاست‌های خصمانه و ضد ارزشی رضاخان در مقابله با تعالیم اسلام از جمله کشف حجاب، علامه بهلول گنابادی در مشهد مقدس از علما و مراجع اجازه گرفت که تجمع و گردهمایی مردم در مبارزه با کشف حجاب را رهبری کند.

سخنرانی علامه بهلول گنابادی در اجتماع زائران و مجاوران در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی در مخالفت با سیاست‌های ددمنشانه و ضد اسلامی رضاخان، نقش تأثیر گذار در مقاومت مردم در برابر اقدام های ضد دینی رضاشاه و عمال وی داشت.

آنچه موجب ماندگاری قیام مردم در مقابله با کشف حجاب رضاخانی شد، اتکا به ارزش‌های اسلامی و توان مردم و روحانیت است و بهلول گنابادی نقش موثر در بصیرت افزایی مردم این خطه علیه سیاست‌های ضد اسلامی رضاخان داشت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.