زنجان - ایرنا - فرماندار زنجان گفت: دستگاه‌های متولی امر باید برای پیشگیری از بالا آمدن ارتفاع آبهای سطحی در برخی نقاط شهر زنجان، تدبیر کنند و اقدامات به موقعی را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز خالقی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان، تاکید کرد: پروژه های دفع فاضلاب شهری به ویژه طرح بهسازی شبکه توزیع آب شرب شهر زنجان باید در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع و نفوذ آب تصفیه شده به آبخوان زیرزمینی زنجان هرچه سریعتر تکمیل شود.

فرماندار زنجان همچنین یکی از دلایل بروز بالاآمدگی آبهای سطحی در شهر زنجان را انسداد مسیر قنات‌های زیرزمینی بر اثر ساخت و سازها دانست و افزود: برای جلوگیری از بروز مسائل احتمالی باید اقدامات تحقیقاتی و به ویژه عملیاتی سریعا انجام شود.

خالقی با اشاره به سیاستهای راهبردی بازآفرینی پایدار شهری، تاکید کرد: باید علاوه بر حفظ وضع موجود از منظرهای عمرانی و زیرساختی به گونه ای در مسیر تدوین برنامه های توسعه ای و زیربنایی گام برداریم تا در کنار گسترش شهری، شاهد تامین امکانات زیربنایی و عمومی آن نیز باشیم.

وی ضمن تاکید بر اولویت بندی مسائل احصا شده در حوزه بازآفرینی شهری، گفت: هزینه کرد اعتبارات ویژه این حوزه باید براساس نیازسنجی ها باشد تا ضمن اولویت بندی از هدر رفت اعتبارات جلوگیری شود.

فرماندار زنجان اضافه کرد: اجرای سیاستهای بازآفرینی پایدار شهری در گرو نگاه فرابخشی دستگاههای اجرایی است از این رو می طلبد تا دستگاه ها در سایه تعامل موثر و هماهنگی کامل ایفای نقش کنند.