کرمان- ایرنا- شماری از مردم و مسئولان محلی بخش شهداد در شمال شرق شهرستان کرمان صبح امروز از فرصت سفر وزیر کشور به این استان استفاده کردند و برخی مطالباتشان را با عضو کابینه دولت در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر کشور صبح امروز به محض ورود به گلزار شهدا در حلقه شماری از اهالی بخش شهداد قرار گرفت؛ شهداد در حاشیه کویر جهانی لوت قرار دارد که از گرمای بالای ۵۰ درجه در تابستان برخوردار است و در عین ظرفیت های گردشگری و کشاورزی بسیار، مشکلات زیادی نیز دارد.

در این فرصت محدود اما شهدادی ها بیشتر ۲ خواسته و مطالبه را با وزیر کشور در میان گذاشتند؛ مطالبی که ۲ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز آنها را تایید کردند و خواستار پیگیری وزیر کشور شدند.

اهالی شهداد و نمایندگان مجلس در این دیدار مدعی بودند بخشی از محدوده کویر واقع در محدوده تقسیمات کشوری بخش شهداد «بدون طی تشریفات اداری معمول» به شهرستان های دیگر استان الحاق شده است؛ همچنین این اهالی خواستار ارتقای بخش شهداد به شهرستان شدند و معتقد بودند که همه ظرفیت های این مهم وجود دارد.

سابقه تاسیس شهرداری در شهداد به سال ۱۳۳۷ بر می گردد.

حجت ابراهیمی زاده نایب رییس شورای شهر شهداد در حضور وزیر کشور خواستار لغو مصوبه الحاق بخش هایی از بیابان لوت در حوزه سرزمینی بخش شهداد به شهرستان بم شد و تاکید کرد: فرماندار، نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان می گویند از این اتفاق بی خبر بوده اند.

وی با بیان اینکه چند طومار نیز تاکنون در این زمینه با امضای اهالی و ائمه جمعه این منطقه به مسئولان کشوری و استانی ارسال شده اظهارداشت: گفته می شود فرآیندهای اداری تقسیمات کشوری این موضوع رعایت نشده است؛ لذا درخواست بررسی موضوع را داریم.

محمدرضا پورابراهیمی و محمدمهدی زاهدی نمایندگان مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این لحظه خواسته مردم را تایید و اعلام کردند که این اتفاق بدون اطلاع فرماندار و نمایندگان مردم بوده است. زاهدی همچنین گفت که چندی پیش در صحن مجلس در این زمینه سخنرانی کرده است.

در این ملاقات همچنین برخی اهالی شهداد به قدمت هفت هزارساله شهداد، ثبت قدیمی ترین پرچم فلزی جهان در این منطقه و ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی شهداد اشاره کردند و خواهان توجه بیشتر مسئولان شدند.

وزیر کشور نیز در این ملاقات سخنان اهالی را شنید و گفت که بررسی می شود؛ وی همچنین بعد از آن به مقام شهیدان به ویژه سردار دل ها ادای احترام داشت و در جمع پیشکسوتان نیروهای مسلح که در گلزار شهدا برنامه داشتند نیز حضور یافت و سخنرانی کرد.