ساری - ایرنا - سرپرست اداره کل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم سینمایی «حوا» گفت که برگزاری این جشنواره را به عنوان رویداد فرهنگی و هنری ارزشمند به فال نیک می گیریم و آثار خوبی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان آهنگر روز پنجشنبه در نشست تخصصی نخستین جشنواره فیلم حوا با رویکرد تبادل نظر و بررسی در ساری با تشکر از کارگردانانی که در این آیین حضور داشتند، ادامه داد: تلاش بر این است که مازندران در کنار ۱۲استان دیگر برگزاری مناسب و خوبی از این جشنواره را داشته باشد.

وی از جمله اهداف برگزارکننده جشنواره را ایجادتعامل وشبکه ای از کارگردانان حوزه زنان دانست و ادامه داد: خوشبختانه این مهم بدست آمدو برای نهادینه کردن فرهنگی جز کار ایجابی قادر رسیدن به آن نخواهیم بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران زنان افراد تاثیرگذار در این نظام هستند و گفت: اما آنچنان باید ‌و شاید این نقش آفرینی را نتوانستیم به تصویر بکشیم و بخش سینمایی می بایست نگاه کرامت آمیز در خانواده به این قشر را باید به تصویر بکشند

وی ادامه داد : جامعه انتظارش از هنر و هنرمند این است این بخش به تصویر کشیده شود.

آهنگر ادامه داد : مازندران با توجه به ظرفیت های خوب هنری و فرهنگی امید است شبکه قوی را بسازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر امسال در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران در حال برگزاری است. این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

در این مدت ۲۸فیلم در مازندران اکران شد.