ایلام - - ایرنا - فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه حجم عملیات آبرسانی در این شهرستان با روی کار آمدن دولت سیزدهم کم نظیر است، گفت: پارسال ۳۴۰ میلیارد ریال برای فعالیت های آبرسانی و کاهش تنش آبی در این شهرستان سرمایه گذاری شد.

لطیف صادقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار هزینه و حجم عملیات اجرایی در حوزه آبرسانی دهلران با اهتمام مدیران آبفای استان و شهرستان و مجموعه بسیج سازندگی سپاه بی نظیر است.

وی با تاکید بر اینکه بزودی شاهد تحول در آبرسانی به روستاهای دهلران با طرح های در حال اجرا خواهیم بود، افزود: بروز تنش آبی و افت شدید سفره های آبخوان آب زیرزمینی در تعدادی از روستاهای شهرستان همچون دالپری و جلیزی ، سپتون و بلتا، چم هندی ، ذوالفقار و مملح فتح و نصر ۲ باعث شد مجوز حفر سه حلقه چاه آب شرب اخذ و مالکیت یک حلقه چاه پیزومتر در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

وی افزود: این پروژه پس از ۲ بار مناقصه متاسفانه هیچگونه شرکت کننده ای نداشت که در حال حاضر با موافقت استاندار ایلام در حال انجام مناقصه به صورت ترک تشریفات هستیم.

فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: بعد از انجام مراحل اداری ظرف روز های آینده عملیات حفر سه حلقه چاه آب شرب به همراه آزمایش پمپاژ چاه پیزومتر شروع می شود.

صادقی یادآور شد: هم اکنون تامین آب شرب این روستاها با جیره بندی و تقسیم آب انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: روستاهای صمانه و ابوغویر با توجه به انجام بخشی از پروژه مجتمع صمانه و ابوغویر در سنوات قبل، ادامه عملیات پروژه با تحویل ۱۲۰۰ متر لوله فولادی ۸۰ گالوانیزه به سپاه ناحیه دهلران واگذار و در حال عملیات اجرایی تکمیل خط انتقال است که خرید الکتروپمپ شناور و کانکس فلزی به همراه تابلو برق انجام شده و در هفته های آینده و با تجهیز چاه حفر شده ، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار ویژه دهلران گفت: همچنین ۶ کیلومتر لوله جهت اصلاح شبکه های توزیع آب فرسوده روستاهای ذوالفقار ، بلتا، خیبر ، پتک اعراب و بیات توسط خیر آبرسان تهیه و در اختیار مجموعه سپاه قرار می گیرد تا نسبت به عملیات اجرایی اقدام شود.

صادقی گفت: همچنین در بخش موسیان احداث یک باب مخزن ذخیره ۳۰۰ مترمکعبی ، هفت کیلومتر خط انتقال و ۱۵ کیلومتر اصلاح کامل شبکه توزیع آب روستای پتک دیناروند توسط بسیج سازندگی استان در حال اجراست.

وی اظهار کرد: در قالب قرارگاه محرومیت زدایی ۲ مجتمع آبرسانی به روستاهای وحدت و انقلاب و گورابین نیز در حال انجام است، آبرسانی به کاور ، هاویان و قیراب با اجرای خط انتقال از برتش به مخزن بیشه دراز از جمله کارهای بی نظیر این دولت است که مغفول مانده بود و در قالب تفاهم وزارت نیرو با سپاه در حال اجراست.