مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در ۲ ماموریت شبانه چهار صیاد متخلف را در رودخانه زاب این شهرستان دستگیر کردند.

خالد بایزیدی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این متخلفان سه رشته دام صیادی و ۷۰ قطعه ماهی زرده پر رودخانه ای کشف و ضبط شد.

وی افزود: در ماموریت شبانه دیگری نیز در منطقه حفاظت شده میراباد و در اطراف روستای بیلوکه متخلفانی با ایجاد محیط سمی با استفاده از کپسول گاز ، مشغول صید غیرمجاز ماهی بودند، با رهاکردن ادوات غیرمجاز از محل متواری شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: پس از تحقیقات محلی این متخلفان شناسایی و پرونده تخلف زیست محیطی برای آنان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه عملیات صیادی در این فصل در منابع ممنوع است اضافه کرد: این متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بایزیدی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب، صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

رودخانه زاب یکی از بزرگترین رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.