رشت- ایرنا- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جنگ رسانه‌ای فعلی، کشور نیازمند اطلاع‌رسانی کیفی و ارتقا عملکرد رسانه‌ها در این حوزه است و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که در این بخش احساس ضعف کنیم.

به گزارش ایرنا، فرشاد مهدی‌پور عصر جمعه در جلسه پرسش و پاسخ با اهالی رسانه در گیلان اظهار کرد: سیاست کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقای سطح کیفی رسانه‌هاست و در این راستا گام بر می‌دارد.

وی افزود: انتظار است رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری در زمینه اطلاع‌رسانی ایده پردازی کرده و نبوغ به خرج دهند و سطح اطلاع رسانی خود را کیفی نمایند چون ما برای مقابله با دشمن نیاز به اطلاع رسانی متفاوت و کیفی داریم در عین آنکه نیازمند جلوه‌های جدید برای امیدآفرینی در مردم هستیم.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت رسانه‌های گیلان اشاره و بیان کرد: رتبه‌بندی سایت‌ها و پایگاه های خبری نیز از نیمه دوم سال گذشته اجرایی و نتایج آن بهار امسال اعلام شد که سایتها طبق رتبه‌بندی جدید یارانه دریافت می‌کنند.

مهدی‌پور بیان کرد: گیلان قدمت زیادی در عرصه تاریخ، تمدن و سیاست دارد و به همین دلیل نقش رسانه در این استان پررنگ است و با وجود اینکه بیش از ۴۳۰ رسانه در گیلان فعالیت دارد، هم اینک ۶۶ درخواست ثبت رسانه دیگر از این استان داریم.

عضویت هشت هزار خبرنگار در صندوق هنر

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه اظهار کرد: تا آبان ماه سال گذشته حدود یک‌هزار و ۴۰۰ خبرنگار در صندوق هنر عضویت داشتند اما این رقم هم اینک به هشت هزار خبرنگار افزایش یافته است.

ایمان شمسایی با بیان اینکه هیچ شغلی به اندازه رسانه در جمهوری اسلامی حمایت نمی‌شود، افزود: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹۲ میلیارد تومان و سال گذشته نیز ۳۱۵ میلیارد تومان آگهی دولتی به رسانه‌ها داده شد.

وی بیان کرد: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساختار کیفی توجه ویژه‌ای دارد و حمایت‌ها به سمت محتوا و نیروی انسانی برده می‌شود و در خصوص رتبه‌بندی پایگاه های خبری و روزنامه‌ها، هر استان با شاخصه‌های خود همان منطقه بررسی می‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیمه خبرنگاران رسانه‌ها خاطرنشان کرد: مدیرمسئولان موظف هستند که خبرنگاران خود را بیمه کند وگرنه از امتیازات محروم می‌شود.

انتقاد از قانون هر رسانه یک مکان، نقد عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حمایت از خبرنگاران، تفکیک بیمه خبرنگاران از هنرمندان، قراردادن سختی کار برای خبرنگاران و حمایت از انتشار اخبار توسط رسانه‌ای و پایگاه‌های خبری برخی از مباحثی بود که فعالان رسانه‌ای گیلان در این نشست مطرح کردند.