کرمان - ایرنا - مدیرعامل باشگاه مس کرمان با تاکید اینکه برای موفقیت این تیم باید تمام شهر بسیج شوند گفت: تیم با هدایت محمود محمودی نیا که امسال بسته شده، ظرفیت صعود به لیگ برتر فوتبال کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، علی قرایی عصر جمعه در آیین معارفه اعضای تیم فوتبال مس کرمان و آغاز تلاش برای فصلی جدید و همدلی برای موفقیت این تیم افزود: تیم فوتبال مس کرمان در حالی برای لیگ دسته یک فوتبال آماده می شود که سختی های این لیگ را همه می دانند.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه فرایند موفقیت یک تیم فقط نیاز به بازیکن و مربی خوب ندارد بلکه همه عوامل باید متحد شوند و موفقیت یک بسته کامل است که در این مسیر نباید فقط به بازیکنان و کادر فنی اکتفا کنیم.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان با تاکید بر اینکه باید یک شهر بسیج شود تا به موفقیت برسیم افزود: ۲ سال پیش که به لیگ برتر کشور صعود کردیم یک همدلی در استان ایجاد شده بود و کسی از بیرون روی تیم فشار نمی آورد.

وی ادامه داد: وقت گلایه نیست و باید ذهن بازیکنانی که با دل و امید به کرمان آمده‌اند، آماده صعود به لیگ برتر شود. تا لحظه آخر برای رسیدن به موفقیت می‌جنگیم و حتی برای تیمم سرم را هم می دهم.

قرایی افزود: امیدوارم با بودجه خوب، تیم مس کرمان به لیگ برتر صعود کند اما نیاز است در این مسیر یک شهر بسیج شوند، اگر همراهی هواداران، تیم، مردم و رسانه نباشد شاید دستیابی به موفقیت امکان پذیر نباشد.

وی با اشاره به اینکه تیم مس کرمان بتازگی از لیگ برتر به دسته یک فوتبال کشور سقوط کرده است گفت: این تیم هنوز شخصیت لیگ برتری خود را دارد و اگر تلاش کنیم قطعا به لیگ برتر صعود خواهیم کرد.

سه بازیکن به مس کرمان اضافه شد

مدیرعامل باشگاه مس کرمان یادآور شد: ایمان رازانی، یحیی زاده و مهران امیری از روز گذشته به تیم مس کرمان اضافه شدند و همه باهم دست به دست هم دهیم تا اتفاقات خوبی برای این تیم بیفتد.

تمامی اعضای مس کرمان اندازه کادر فنی یک تیم نشدند

قرایی با اشاره به بازی دوستانه روز گذشته مس کرمان با تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: تمامی ۴۵ نفر تیم مس در این بازی، اندازه کادر فنی یک تیم نشدند.

وی ابراز داشت: خوشحالیم که برای یک تیم لیگ برتری استان کرمان هزینه می شود و خوشحالتریم که رفسنجان تیم خوب و با هزینه خوبی می بندد و لطف مدیران ارشد شرکت صنایع ملی مس شامل ما هم شده و حمایت شدیم و توقع داریم که این شرکت به هدف مس کرمان در صعود به لیگ برتر کمک کند تا این صعود را پایان سال جشن بگیریم.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان بیان کرد: خوشبختانه تیم فوتبال امید مس کرمان توانست به لیگ دسته یک کشور صعود کند و امروز ضمن قدردانی از آنان رونمایی از تیم فوتبال مس کرمان نیز انجام می شود.

دلیل سقوط تیم مس کرمان

رییس هیات فوتبال استان کرمان نیز با بیان اینکه باید یک شهر برای رسیدن به موفقیت متحد شوند گفت: موفقیت زمانی حاصل می‌شود که مجموعه تیم و باشگاه آرامش داشته باشد و اگر به گذشته برگردیم علت سقوط تیم مس همین بود؛ شهر، تیم و باشگاه مس آرامش نداشت و نتیجه آن یک سقوط تلخ شد.

مهدی جهانشاهی افزود: سقوط عوارضی بیش از صعود دارد، زیرا صعود نیمی از شهر را خوشحال می کند اما زمانی تیمی سقوط می کند انگار در کل شهر خاک مرده پاشیدند و هنوز عوارض سقوط دامن مردم کرمان را گرفته است.

وی اظهار داشت: عوارض این سقوط ادامه هم خواهد داشت اما زمانی که اعتماد بوجود بیاید همه شهر پشت این تیم خواهد بود.

رییس هیات فوتبال استان کرمان بیان کرد: این اعتماد زمانی بوجود می آید که علاوه بر صداقت، مهارت داشته باشیم، رفتار صادقانه و خیرخواهانه کلید اعتماد برای ایجاد آرامش است تا اهداف خود را دنبال کنید.

رفتار خیرخواهانه از شرکت مس ندیدیم

وی گفت: متاسفانه رفتار خیرخواهانه در مجموعه شرکت مس چه در سقوط تیم فوتبال مس کرمان در اوایل دهه ۹۰ و چه سال گذشته، ندیدیم و این روند کماکان ادامه دارد مگر می شود که نماینده ولی فقیه و کف جامعه برای سقوط این تیم جبهه بگیرد و پرسش کند و شما حاضر نباشید حتی یک خط پاسخ دهید.

جهانشاهی یادآور شد: درست است که شما مالک شرکت مس هستید اما باید پاسخگوی مردم هم باشد و متاسفانه باشگاه ها اسیر این فرهنگ حاکم بر شرکت مس شدند، قرار نیست که مربی و مدیران خود را بسوزانیم در حالی که مدیران ارشد این شرکت حاضر به پاسخگویی نیستند.

وی تاکید کرد: فلسفه وجودی فوتبال در جهت خیرخواهی است و نشاط اجتماعی فوتبال باعث امید آفرینی در جامعه می‌شود اما با فرهنگ حاکمیتی در شرکت مس روبرو هستیم که پاسخگو و خیرخواه نیست و در نتیجه این اتفاقات می افتد.

کرمان باید جایگاه قطب فوتبال کشور را باز پس بگیرد

رییس هیات فوتبال استان کرمان عنوان کرد: محمودی نیا با ویژگی‌های استعداد، اخلاق و فنی در مقاطع مختلف در فوتبال استان حضور داشته اما امسال سال سختی پیش رو دارد، امیدوارم همه کمک کنیم تا سال خوبی داشته باشیم و باید صعود مس کرمان اتفاق بیفتد تا جایگاهی که به عنوان قطب فوتبال کشور از دست دادیم به دست بیاوریم.

وی افزود: باید دغدغه یکی از مدعیان و تیم های خوب کشور را داشته باشیم، مس کرمان ریشه خوبی دارد و هیچ کس نمی تواند ریشه و سابقه این باشگاه را با بقیه باشگاه های جنوب شرق مقایسه کند.

نقش آفرینی فوتبال در خوشحالی، شور و نشاط اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این آیین گفت: سال ها شاهد صحنه های متفاوتی از خوشحالی و شور و شوق مردم، جوانان و مردمی بودم که هیچ دلخوشی شاید در روزهایی غیر از حضور در ورزشگاه نداشتند.

حسین چناران افزود: سالها شاهد بودم که مردم می توانند با پیروزی ورزشکاران روزها خوشحال باشند و برای شکست تیم مس ساعت ها اشک بریزند و ناراحت باشند.

وی اظهار داشت: شما ورزشکاران شاید برای مدتی در مقطعی با باشگاهی قرارداد می‌بندید و تلاش می کنید، می دانید که این همه کار نیست و همه کار شما در جایی است که خوشحالی، شور، شوق و انگیزه ای است که در مردم، نوجوانان و جوانان با موفقیت شما حاصل می شود و این موضوع بسیار ارزشمند است.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به انتخاب محمود محمودی‌نیا به عنوان سرمربی مس کرمان گفت: ایشان عمیقأ ورزش استان را درک کرده و دلسوز است، ضمن آنکه دانش لازم برای کار را هم دارد و این بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: مربی در این سطح و کمتر کسی شبیه محمودی نیا با شاخص‌های دانش، دلسوزی، فنی و مدیریت داریم.

چناریان با اشاره به ویژگی‌های علی قرایی به عنوان مدیرعامل بومی مس کرمان عنوان کرد: ظرفیت و توانمندی بومی مدیرعامل مس کرمان برای تحقق پیشبرد اولویت های ورزش استان راهگشا است، در واقع کسی دلسوز تر و توانمندتر از او در این مسئولیت نیست و مدیرعامل مس کرمان در اراده و پیگیری مدیری توانمند و دلسوز است.

وی با بیان اینکه تیم مس کرمان یکی از تیم های کشور است که پشتوانه مردمی خوبی در کشور دارد عنوان کرد: زمانی تنها ورزشگاه کرمان، سلیمی کیا بود و حتی برای برگزاری یک بازی دلهره زیادی داشتیم و امروز با وجود تلاش‌های انجام شده، ظرفیت و مدیران ورزشی خوبی در اختیار داریم.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان افزود: امیدوارم تمام ظرفیت ها کنار هم قرار گیرد و نتیجه آن شور، شوق و شادی مردم باشد، شور و نشاطی که با پیروزی مس در کرمان بین مردم می دیدیم تکرار شود.

وی تاکید کرد: فصل موفقیت و تلاش با فراهم شدن تمامی ظرفیت ها برای مس کرمان رقم می خورد و امیدوارم پایان این فصل شاهد جشن صعود به لیگ برتر باشیم.

همچنین در این آیین از مصطفی قطبی نژاد فرزند شهید، بازیکنان و کادر فنی تیم فوتسال امید مس کرمان ازجمله احمد رزم حسینی سرپرست، امین صنعتی مدیر فنی، مسعود طیاری پزشکیار، امیر قوام مربی دور دوم، مهدی امیر اسلامی مربی دور نخست، سیدرضا عطایی سرمربی این تیم برای صعود به لیگ دسته یک کشور با اهدای کاپ قهرمانی قدردانی شد.

همچنین در این آیین ضمن رونمایی از اعضای تیم فوتبال مس کرمان، از شعار تیم به عنوان "مقاومت رمز پیروزی در جهانشهر سردار مقاومت" رونمایی شد.