تهران- ایرنا - دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز(شبنه) در خبری غیرمنتظره اعلام کرد یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور ساعتی پیش وارد اوکراین شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ"، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی که در روزهای اخیر برای شرکت در اجلاس سران ناتو به لیتوانی بود و لیتوانی را هم به مقصد لهستان ترک کرده بود، حالا در سفری غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده، از لهستان وارد اوکراین شده است.

با توجه به اهمیت و حساسیت این سفر به دلایل امنیتی و سیاسیی، پیش تر یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفته بود که یون سوک یول برنامه برای سفر به اوکراین ندارد.

رئیس جمهوری کره جنوبی از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف که شاهد نبردهای سنگین در جنگ اوکراین بود، دیدن کرد. وی همچنین از چند منطقه دیگر که محل وقوع درگیری ها در جنگ بوده اند دیدن کرد.

قرار است رئیس جمهوری کره جنوبی پیش از برگزاری نشست با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، با حضور در بنای یادبود قربانیان جنگ، به آنان ادای احترام کند.

کره جنوبی که پیشتر اعلام کرده بود حاضر به ارسال تسلیحات نظامی برای کمک به اوکراین نیست و فقط کمک های انسان دوستانه به اوکراین ارسال خواهد، مورد انتقاد شدید آمریکا و غرب قرار داشت. از این رو به دلیل فشار های سنگین آمریکا و متحدان غربی اش، کره جنوبی ناچار شد هفته گذشته اولین محموله هوایی شامل تسلیحات نظامی را به اوکراین بفرستد و عملا در جنگ اوکراین با روسیه، شریک طرف اوکراینی شود.