ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با صدور ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، خطر ریزش سنگ و طوفانی شدن دریای خزر از روز یکشنبه تا پایان وقت روز سه‌شنبه این هفته هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح زرد، با اشاره به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج از تراز میانی جو، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و خطر ریزش سنگ از شامگاه یکشنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری هشدار داد.

هواشناسی پیش بینی کرد که آسمان مازندران از شامگاه یکشنبه تا روز سه شنبه با بارندگی، گاهی بصورت رگبار، کاهش دما، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه جدید را در تمام مناطق مازندران اعلام کرد و نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق استان، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی هشدار داد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه ضمن هشدار به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات به شهروندان نیز توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه، از اسکان در کنار رودخانه ها خودداری و در هنگام تردد در محورهای کوهستانی، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری تا ابری بویژه در مناطق غربی با بارش پراکنده باران و در روز یک‌شنبه را نیز نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر بتدریج از سمت غرب استان با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارش متناوب باران و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر در مناطق غربی و ارتفاعات استان با رگبار پراکنده پراکنده باران همراه خواهد بود.

شرایط جوی استان در آخرین روزهای هفته پنج‌شنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر و احتمال پراکنده باران پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه و آمل با ثبت دمای ۳۲ و آلاشت با ۱۸.۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می دهد.

ناامن شدن دریای خزر با امواج ۲ متری

هواشناسی مازندران همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به طوفانی شدن دریای خزر از بعدازظهر روز یکشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه این هفته هشدار داد. ژ

بنابر این گزارش با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از بعدازظهر روز یکشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه با وزش باد شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۵ متری در مناطق نزدیک ساحل و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناورهای کوچک، متوسط و سنگین، اختلال در تردد شناورها را نیز در پی خواهد داشت و تمام فعالیت های دریایی نیز در طی این مدت ممنوع است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.