زنجان - ایرنا - معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی توجه ویژه به بخش فرآوری محصولات و صنایع تبدیلی و تکمیلی را از راهبردهای این وزراتخانه برشمرد و گفت: این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری جدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی برومندی روز شنبه در جریان بازدید از یک شرکت فرآوری زیتون در آببر طارم زنجان، افزود: خوشبختانه امروزه نفوذ دانش در کاشت و داشت زیتون در باغ های منطقه از سطح مطلوبی برخوردار است.

این مسوول افزود: بر همین اساس باید توجه به مسائل پس از برداشت زیتون و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از اولویت‌های این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان با شهرستان‌های تابعه از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، اضافه کرد: این استان رتبه بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی، ایجاد امنیت غذایی و تامین نیاز داخلی دارد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان طارم در حوزه زیتون، بیان کرد: خوشبختانه زیتون و روغن در لیست کالاهای اساسی قرار گرفته است و به طور حتم از حمایت های یارانه ای بیشتری برخوردار خواهد شد.

برومندی گفت: یکی از برنامه های مهم در وزارت جهاد کشاورزی توسعه پایدار زیتون در کشور است و براساس اسناد بالادستی و برنامه اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب باید در جهت توسعه پایدار این محصول مهم گام برداریم.

به گزارش ایرنا، شهرستان طارم قطب تولید زیتون و روغن زیتون در کشور است و علی رغم وجود تمامی مشکلات توانسته کیفیت محصولاتش را به رخ برندهای برتر جهانی بکشد و عنوان «سرزمین طلای سبز» را از آن خود کند.