ارومیه - ایرنا - دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۱۴۰۱ از منابع مختلف مبلغ ۷۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص داده شد که خروجی این تخصیص‌ها افتتاح و بهره‌برداری یک هزار و ۴۳۰ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت بود.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی، حسین سپهری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ارتباط با عملکرد اعتبارات در سال گذشته، اقدام مثبت و موثر در توسعه و رفع عقب ماندگی‌های استان در سال گذشته را انجام سفر ریاست جمهوری به استان دانست.

وی تاکید کرد: مصوبات این سفر تحرک قابل ملاحظه‌ای برای انجام بسیاری از کارهای بر زمین مانده از سال‌های قبل بوده و باعث تکمیل و بهره برداری تعداد زیادی از طرح‌های ملی مهم و اثر گذار و تحولات فوق العاده حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر در رفع نابرابری‌های منطقه‌ای استان را سفرهای شهرستانی به ۱۹ شهرستان استان از سوی استاندار و مدیران کل اجرایی اعلام کرد.

وی افزود: مصوبات سفرهای شهرستانی با بررسی‌های میدانی و منطبق با واقعیت در قالب یک هزار و ۴۳۰ مصوبه به تصویب رسید که اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

سپهری در ارتباط با تحقق ۱۲۵ درصدی درآمدهای استان و همچنین تحقق رشد اقتصادی ۳.۸ درصدی گفت: ارتقای شاخص‌های اقتصادی و خدماتی استان طی ۱.۵ سال اخیر ناشی از اقدامات انجام شده در این ارتباط با موضوعات فوق الذکر بوده است.

وی با اشاره به تدوین اسناد توسعه شهرستان‌ها اظهار کرد: این اقدام در راستای سیاست دولت و رفع عقب ماندگی‌ها ناشی از بی برنامگی است که با تدوین اسناد توسعه شهرستان‌ها در واقع نقشه راهی برای توسعه مناطق است.

سپهری موضوع برنامه محوری، بستر سازی برای مهار تورم و رشد تولید به عنوان راهبر اساسی در تامین اقتصاد پایدار، بهره وری در همه بخش‌ها و بسترسازی برای رشد اقتصادی و توجه به انضباط مالی، شفافیت منابع و مصارف و تسلط نظام برنامه ریزی بر بودجه را سیاست‌های کلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال جاری عنوان کرد.

در این جلسه بودجه ۵۲ هزار میلیارد ریالی استان در سال ۱۴۰۲ را در قالب سهم دستگاه، شهرستان، فصل و برنامه توزیع و به تصویب رسید.