بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، با وزش بادهای جنوبی رطوبت و شرجی بالای هوا در این استان تداوم دارد.

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین امروز و فردا جوی آرام بر استان و دریا حاکم است و روز دوشنبه نیز با شدت‌ گرفتن وزش بادهای شمالی، دریا برای ساعت‌هایی مواج می‌شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که در پنج روز آینده وزش باد در اواسط روز، غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی، پدیده‌های غالب در سطح استان باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای برازجان با ۴۸، اهرم و خورموج با ۴۷ و جم با ۴۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین میزان دما را در استان تجربه کردند.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف و در نواحی مرکزی و جنوبی همراه با ابرهای پراکند، فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی و از ظهر به‌ تدریج همراه با افزایش باد پیش بینی شده است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب‌ جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت هشت تا ۲۸ و طی امروز گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در زمان وزش باد گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۶، جزر اول ساعت ۱۵:۱۱، مد دوم ساعت ۲۲:۳۱ و جزر دوم ساعت ۲۳:۱۷ خواهد بود.