شیراز- ایرنا- استاندار فارس، اعتماد به جوانان و امید را حاصل اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: از دست ندادن فرصت جوان کشور، صیانت از جمعیت و ایجاد امید از دیگر اهداف عمده این بیانیه است.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه شنبه در همایش "بازگشت به خود" که با هدف هویت شناسی نوجوانان ایرانی برگزار شد، افزود: انگیزه، نشاط، تلاش، همت و آمادگی جوانان و نوجوانان کشور و استان، به ما مسئولان در جهت توسعه و آبادانی ایران، انگیزه، انرژی و توان مضاعف می بخشد.

وی شناسایی اهداف دشمنان و خنثی کردن آنها را یکی از تدابیر عقلانی دانست و ادامه داد: در مواجهه با برنامه‌ریزی و وقت‌گذاری دشمنان، نیازمند برنامه‌ریزی، تدبیر و هدف‌گیری مناسب و صحیح هستیم.

استاندار فارس، مطالعه و مشورت را ۲ امر مهم در هدف‌گیری‌ها دانست و اظهارکرد: در زندگی باید هدف گیری منطقی و عقلانی داشته باشیم چرا که مشخص کردن هدف از روی احساس ممکن است در مدت کوتاهی مغایر با انگیزه شود که نتیجه آن از دست دادن سال‌های ارزشمندی از عمر فرد خواهد بود.

ایمانیه افزود: باید راه‌های رسیدن به هدف مشخص شود و این کار نیز با برنامه‌ریزی صحیح و مدون میسر است.

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی ما به جلودار بودن اشاره شده، جوانان ما باید با همراهی فرد راهنما و گروهی همفکر و هم اندیشه، طی مسیر کنند، هر چند وقت یکبار برنامه خود را بررسی و میزان دستیابی به آن را پایش کرده و در جهت رفع نواقص آن اهتمام داشته باشید تا در نهایت به هدف و سرمنزل مقصود برسند.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: جوانان ما باید گستره اطلاعات خود را مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وسیع کنند چرا که این مهم کمک می‌کند هدف‌گیری مناسبی در زندگی فردی، اجتماعی و ملی داشته باشند و در تصمیم گیری های ملی و استانی و در جهت توسعه و پیشرفت استان و کشور نقش موثری ایفا کنند.

ایمانیه خطاب به نوجوانان اظهارکرد: اعتماد به نفس داشته باشید، شما نوجوانان می‌توانید ایران را متحول کنید، به تاریخ و گذشته کشور نگاه کنید، ایران قرن‌ها جلودار حرکت علمی جهان بوده که بعد از ظهور اسلام اتفاق افتاده و از آن به عنوان سال‌های شکوفایی علمی کشور یاد می شود که از دل آن، رازی‌ها، ابوریحان‌ها و ملاصدراها بیرون آمده است.

وی ادامه داد: کمبودهای مختصر و حداقلی را بزرگ جلوه می دهیم اما از داشته‌ها غافل هستیم، در صورتی که نقاط افتخارآمیز بسیار است اگر بر نعمت‌ها قدردان باشیم قطعا خداوند به ما و اقدامات ما برکت می‌دهد، جوان و نوجوان ما اگر کشور، خانواده و عزیزان خود را دوست دارند باید به ایجاد روحیه امید آن هم امید واقعی در خود و همنوعان خود کمک کنند.

استاندار فارس گفت: رمز موفقیت در زندگی شخصی و ملی اعتماد به نفس است، شما جوانان و نوجوانان پر امید و پرنشاط به حرکت ادامه دهید، آینده سازان این کشور و این جامعه شما هستید.