مهران حموله روز دوشنبه درگفتو گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش چشمگیر تجارت الکترونیک در پست خوزستان در راستای نگاهی نوآورانه به ماهیت نیاز مشتریان و همسویی با گرایش مردم به خرید و فروش اینترنتی است.
وی با اشاره به این که ترافیک کل پستی نیز از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده ادامه داد: افزایش توان لجستیک و همچنین جذب فروشگاههای عرضه کننده محصولات در اداره کل پست استان خوزستان موجب گسترش سرویس تجارت الکترونیک در این اداره کل گردیده است.
حموله افزود: سرویس تجارت الکترونیک گامی مهم در تحول دیجیتال بوده و فرصت های جدیدی را در مسیر توسعه خدمات با تکیه بر توانمندی های الکترونیک خلق می نماید.
گفتنی است خدمات تجارت الکترونیکی یکی از خدماتی است که توسط شرکت ملی پست به مشتریان ارایه و در این سرویس خرید و فروش کالا و خدمات بر بستر فناوری های ارتباطی که در آن پردازش و تحویل به صورت فیزیکی یا الکترونیکی صورت می گیرد ارایه می شود.
فروشگاههای فعال در حوزه خرید و فروش اینترنتی نسبت به معرفی و عرضه محصولات و کالاهای خود در وب سایت شرکت ملی پست اقدام می کنند و پس از تأیید سفارشات توسط فروشگاه، واحد قبول پست پس از مراجعه به نشانی فروشگاه اقدام به جمعآوری و ارسال مرسولات به مقصد مربوطه می نمایند و در ادامه واحدهای توزیع به نشانی گیرنده مراجعه و ضمن تحویل مرسوله به خریدار نسبت به دریافت مبلغ کالا و خدمات اقدام می کنند.