قرچک - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: مبلغان دینی و هیأت‌های مذهبی از ظرفیت محرم با هدف عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب و برای امید آفرینی در جامعه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز یکشنبه در گردهمایی مسئولان هیأت‌های مذهبی قرچک که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک گلهای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مسئولان هیأت‌های مذهبی در برپایی عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ایجاد شور حسینی در جامعه است که این مهم جز با بیان حقایق این قیام میسر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از شور حسینی، به شعور حسینی نیاز دارد که این مهم همان عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب در مقابله با توطئه های دشمنان قسم خورده نظام و اسلام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده اسلام و تشیع به خوبی از اثرگذاری عاشورا و قیام امام حسین (ع) در ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر ظلم و استکبار آگاهی دارند از این رو، همواره تلاش کرده‌اند تا ارزش‌های این قیام را خدشه دار و واقعیت‌های آن را تحریف کنند، عزاداری امام حسین(ع) باید خط بطلانی بر این توطئه دشمنان باشد.

فاتحی‌نژاد افزود: مهمترین خواسته از مسئولان هیأت های عزاداری این است که در برابر تحریف‌ها، ورود برخی از بدعت‌ها و نیز خرافات به مراسم عزاداری جلوگیری و با حفظ هوشیاری، از سوء استفاده ‌های دشمن جلوگیری کنند.

وی مهمترین نیاز امروز جامعه را امیدآفرینی اعلام و تاکید کرد: هیات‌های مذهبی می‌توانند در کنار ایجاد شور و شعور حسینی، با عمل به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظامی که بر پایه فرهنگ عاشورا در ایران برپا شده، امید را به جامعه تزریق و در برابر هجمه شوم دشمنان در ایجاد سیاه‌نمایی در جامعه اسلامی ایستادگی کنند.

فرماندار قرچک مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌ها به نسل جوان و آینده‌ساز ایران اسلامی خواند و یادآور شد: نیاز امروز جامعه، سرمایه‌گذاری روی نسل جوان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی است چرا که دشمنان قسم خورد نظام برای صدمه زدن به این نظام الهی روی جوانان کشور سرمایه‌گذاری کرده و آنان را هدف هجمه‌های خود قرار داده‌اند که این مهم نیز باید در مساجد و هیات های مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

در حال حاضر ۳۲۸ هیأت مذهبی در شهرستان قرچک فعالیت دارد که از این تعداد ۴۰ هیأت ویژه بانوان است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.