اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان باید بدون فوت وقت به انرژی های تجدیدپذیر متصل شوند.

گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز یکشنبه در آیین تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی در اراک افزود: نباید در انتظار تاسیس و راه‌اندازی نیروگاه بود زیرا حتی اگر منابع باشد امکان ساخت مهیا نیست.

وی بیان کرد: جنگ باد و نفت خورشید آغاز شده و نباید منتظر استفاده از انرژی فسیلی باقی ماند.
استاندار مرکزی ادامه داد: با وجود تنگناها و چالش هایی که وجود دارد تلاش شده بی‌وقفه و تمام وقت برای کاهش و رفع مشکلات قدم برداشت.
مخلص‌الائمه افزود: موفقیت جز با تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولتی حاصل نمی‌شود و این مقوله رویکرد همدلی را بیش از هم افزایی ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: در بهار امسال، هشت دهم درصد بیکاری استان کاهش یافت و به پنج و هست دهم درصد رسید و نیز استان مرکزی رتبه دوم بعد از بوشهر در شاخص ترکیبی اشتغال را کسب کرده است.
استاندار مرکزی گفت: ۸۰۰۰۰ پروژه نیمه تعطیل در کشور وجود دارد که اگر ۳۰ سال بودجه کشور صرف شود این طرح ها به اتمام نخواهند رسید.
مخلص‌الائمه افزود: سال گذشته ۳۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی وارد استان شد درحالی که از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وارد استان مرکزی شد.
وی بیان کرد: شرکت هپکو، سال گذشته هفت و هشت ماه، حقوق عقب افتاده داشت اما اکنون این شرکت حقوق معوقه ندارد.
استاندار مرکزی گفت: اکنون تلاش جمعی، هم در خدمتگزاران کشور و هم در مدیریت دولتی و غیر دولتی، شکل گرفته که حفظ آن نیاز به همدلی دارد.
مخلص الائمه در ادامه افزود: اگر موضوعی باشد که ایجاد آن با دولت فعلی نبوده اما حل آن، برعهده ما است.
وی به جایگاه امنیت اشاره کرد و گفت: در سایه امنیت، رشد و توسعه محقق می‌شود و با همراهی بدنه مردم پیشرفت در مدار امنیت فراهم می‌شود.
استاندار مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: بستر همکاری در کشورهای غیر اروپایی فراهم شده و کنسرسیوم اقتصادی در استان ایجاد شده و مجوز دومین تاسیس پارک لجستیک در استان صادر شده تا بستری برای فعالیت‌های اقتصادی باشد.
وی به جایگاه استان مرکزی در جاده‌ای ارتباطی کشور اشاره کرد و گفت: این استان در محورهای ارتباطی،عقب افتادگی تاریخی دارد درحالی که رتبه سوم تردد کشور را دارد.
استاندار مرکزی به رشد فعالیت‌های اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۴۸ کارگاه در استان فعال هستند.

درخشش استان مرکزی دربهره‌گیری از فرصت‌های پیشرو

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه، این استان آسمان پرستاره صنایع بزرگ کشور است، گفت: امید است صنایع استان در افزایش تولید و بهره‌گیری از فرصت‌های پیشرو بدرخشد.
«علی جودکی» افزود: معدن کاران با مسائل و مشکلاتی بسیاری مواجه هستند اما ایده‌ال در افق صنعت استان، این است که به دنبال یک بازار رقابت کامل باشیم.
وی بیان کرد : پیش زمینه بازار رقابت کامل رفع انحصار، تک نرخی شدن ارز و رفع موانع تولید است که جزو الزامات محسوب می‌شود و به عنوان رویکرد وزیر صمت در مدیریت جدید وزارت صمت دنبال می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی گفت: در مقوله تک نرخی شدن ارز، مجموعه وزارت صمت یک عامل از چند عامل است و اگر الزامات بازار رقابت کامل محقق شود بسیاری از مسائل و مشکلات صنایع برطرف می‌شود.
جودکی بیان کرد: صنایع در حوزه تامین و واردات مواد اولیه دچار چالش‌های جدی هستند، همچنین صنایع استان مشکلات جدی در تامین و تخصیص ارز دارند و حجم و انبوه گسترده‌ای از تقاضا وجود دارد که این مسائل را رقم زده است.
وی ادامه داد: مجموعه تیم اقتصادی در استان مرکزی به دنبال این است، شرایطی را فراهم کند تا برخی از مشکلات صنایع را با استفاده از ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برطرف کند.

در این آیین از ۳۵ واحد صنعتی و تولیدی استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر شد.