ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: پارسال در مجموع توانستیم با حمایت و همکاری بخش خصوصی ۵۶ هزار و ۴۱۷ نفر را در این استان صاحب شغل کنیم که ۹ درصد بیشتر از تعهدات است.

جواد کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال‌زایی برای جوانان در سطح استان اظهار کرد: تلاش دولت سیزدهم در زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان با رویکرد ثبتی با کد ملی است بدین جهت که پس از اشتغال فرد راستی آزمایی در راستای بر سرکار قرار گرفتن شان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعهدات سال گذشته در این بخش ادامه داد: سال پیش تعهد استان در ایجاد شغل در بخش خصوصی بیش از ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که خوشبختانه علاوه بر اجرای تعهدات توانستیم ۹ درصد نیز بیش از آن اشتغال ایجاد کنیم.

کرمی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۶ هزار و ۴۱۷ نفر در بخش خصوصی بکارگیری شده است، افزود: این آمار با این حساب ۱۰۹ درصد تعهدات اشتغال و ایجاد شغل بخش خصوصی در استان برآورد شده است.

به گفته وی، سال گذشته در این خصوص توانستیم رتبه ۲۱ کشوری را کسب کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه برای سال جاری نیز ۴۲ هزار و ۵۹ نفر برای اشتغال در بخش خصوصی تعهد امضا کرده‌ایم، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۲۱۷ نفر جذب و ایجاد شغل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: با این حساب ۱۵ درصد تعهدات سال جاری این بخش برآورد شده که البته تا پایان سال باید تمامی تعهدات را اجرایی کنیم.

کرمی در خصوص آمار نسبی کشوری نیز اینگونه گفت: میانگین کشوری در خصوص ایجاد شغل تاکنون ۱۵.۹۳ درصد است.

وی تعهدات کشوری را نیز چنین اعلام کرد: دولت سیزدهم برای سال جاری تعهد ایجاد یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۰۹ شغل را دارد که تاکنون ۱۷۳ هزار و ۴۱۲ شغل آن با کد ملی، ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، اشتغال بخش خصوصی شامل تمام شغل‌هایی می‌شود که در بخش پیمانکاری، واحدهای تولیدی، واحدهای صنعتی، واحدهای خدماتی و گردشگری و دیگر بخش‌های خصوصی است.