به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی روز دوشنبه در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران و مراسم اختتامیه جشنواره علمی «من فناوری هستهای هستم»، اظهار کرد: باید کاربردهای دانش هستهای در مدارس برای دانشآموزان تبیین شود. آموزش و پرورش در تمام کشورها بنیادیترین نهاد برای پایهگذاری توسعه و پیشرفت آینده است.
وی افزود: هوشمندی همکاران و دانشمندانی که در سازمان انرژی اتمی فعالیت میکنند تا آینده ایران را در این موضوع خاص از مدرسه ترسیم کنند، شایسته تحسین ویژه است. چند موضوع جان سند تحول بنیادین محسوب میشود که یکی از آنها نظم و نظام است؛ یعنی تحول بنیادین در آموزش و پرورش ممکن نیست مگر اینکه کسانی که در آموزش نقش دارند سازگار با هم کار کنند. موضوع دیگر امید و آینده است؛ به این صورت که سراسر سند تحول در جستجوی ترسیم آیندهای است که سربلندی ایران را ترسیم کند.
صحرایی افزود: همچنین هویت و حرکت از ویژگیهای سند در بُعد امید به آینده است. نکته سوم، موضوع تربیت تمامساحتی است که سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان تمامساحتی است که همه ویژگیهای یک انسان مومن و متعهد به کشور و آینده خود را داشته باشد و رابطه کاملا فطرتگونه با خدا، خلق و خود و محیط برقرار کند.
وی ادامه داد: این نوع کارها از جنس کارهایی هستند که امور تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین محسوب میشوند. این امر، از طرفی نشاندهنده نگاه سازگار و سیستمی سازمان انرژی هستهای است و هم اینکه آینده را هدف قرار داده، چراکه در تربیت تمامساحتی دخالت کرده است.
صحرایی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین شش ساحت مدنظر قرار دارد که یکی از آنها تربیت فناورانه در ساحت فناوری نوین است. در شاخص توسعه انسانی، مسئله بسیار مهم سن پایهگذاری توسعه است. هرچه سن پایهگذاری توسعه پایینتر باشد نتیجه آن فراگیری است.