تهران- ایرنا- مربی رده‌های پایه تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: با نتایجی که در انتخابی تیم ملی دوومیدانی بانوان برای حضور در بازی‌های آسیایی به دست آمده است، دوندگان ۱۰۰ متر منتخبان اصلی اعزام به هانگژو هستند.

لیلا ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند، اظهار داشت: فرزانه فصیحی تجربه بیشتری نسبت به حمیده اسماعیل‌نژاد دارد؛ در یک مسابقه‌ می‌بینیم که یک ورزشکار رکورد می‌زند و دیگری به مدال می‌رسد به این دلیل است که اسماعیل‌نژاد همه توان خود را مرحله مقدماتی گذاشت تا رکورد ایران را جا به جا کند و در تقسیم‌بندی انرژی برای روز نهایی خسته شد.

وی افزود: براساس تجربه‌ای که فصیحی نسبت به اسماعیل‌نژاد دارد، او انرژی خود را تقسیم‌بندی بهتری کرد. باز هم این مسائل نمی‌تواند ملاک باشد. براساس توانایی آن شخص و تمریناتی که دارد، این اتفاقات می‌افتاد و در دوومیدانی طبیعی است.

مربی رده‌های پایه دوومیدانی درباره رکوردهای دوومیدانی‌کاران در انتخابی المپیک، گفت: بازی‌های آسیایی، المپیک آسیایی محسوب می‌شود و اینکه در انتخابی تعدادی از ورزشکاران انتخاب شدند و چه نتایج خوبی در این بازی‌ها خواهند داشت، بستگی به حریفان در قاره کهن دارد. در این بازی‌ها بهترین‌ها حضور دارند، اما با نتایجی که در انتخابی تیم ملی ایران به دست آمده، حمیده اسماعیل‌نژاد و فرزانه فصیحی در ۱۰۰ متر در اولویت اعزام در بخش زنان به بازی‌های آسیایی هستند.

وی ادامه داد: هرچند زنان باز هم در مسابقات مرداد ماه می‌توانند با کسب رکورد ورودی جواز حضور در بازی‌های آسیایی را بدست آورند. حضور در مسابقات داخلی شانس دیگری است که دوومیدانی‌کاران می‌توانند تا قبل از بازی‌ها، توانایی‌های خود را نشان دهند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ممکن است دوومیدانی‌کارانی که در ایران رکورد زده‌اند، در بازی‌ها نتوانند رکوردشکنی کنند و شاید هم این قضیه بالعکس باشد. هیچ چیزی در دوومیدانی قابل پیش‌بینی نیست. در حال حاضر براساس نتایج به دست آمده که معقول و خوب بوده است، دوندگان ۱۰۰ متر منتخبان اصلی اعزام به هانگژو هستند. باید تا مسابقات آتی که مرداد ماه برگزار می‌شود، صبر کنیم و ببینیم چه کسانی می‌توانند رکورد خوبی را ثبت کنند. براساس آن زمان‌بندی و رکوردها، کمیته فنی تصمیم‌گیری می‌کند و امیدوارم تعداد دوومیدانی‌کاران برای اعزام به بازی‌ها زیاد شود.

وی گفت: نتایج فصیحی و اسماعیل‌نژاد از نظر مدالی و رکوردی بهترین بود. یعنی کسانی هستند که هم می‌توانند رقابت خیلی خوبی داشته باشند و حتی رکورد جا بجا کنند، اما نمی‌توانم کسب مدال را صراحتا بگویم زیرا رقبای خود در بازی‌های آسیایی حضور دارند.

در جریان برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰ متر مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا فرزانه فصیحی دونده دوهای سرعت تیم ملی دوومیدانی کشورمان موفق شد در جایگاه دوم این رقابت‌ها قرار گیرد و مدال نقره را از آن خود کند.

فصیحی موفق شد با ثبت زمان ۱۱.۳۹ ثانیه در جایگاه دوم قرار گیرد و دومین مدال تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات را کسب نماید.

همچنین حمیده اسماعیل‌نژاد دیگر نماینده کشورمان در این رقابت با ثبت حد نصاب ۱۱.۴۶ ثانیه در جایگاه چهارم قرار گرفت و از رسیدن به مدال این مسابقات بازماند.