تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری درباره مشکل قطعی برق در پیست آزادی گفت: قطعی برق از بیرون مجموعه و دقیقا زیر مسیر جاده‌ای است و حالا به دنبال کسب مجوز برای حل مشکل برق هستیم.

فرهاد نژادفصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص طولانی شدن قطعی برق پیست آزادی اظهار داشت: ما به زودی مسابقات را در پیش داریم و از طرف دیگر حوزه آموزش هم به علت قطعی برق تعطیل شده است. بعد از حدود ۲۰ سال در حال بازسازی پیست اتومبیلرانی هستیم ولی قطعی برق باعث توقف روند نوسازی شده است. قرار بود دیروز برق پیست وصل بشود اما پروتکل‌های طولانی اداری کار را کند کرده و نمی‌تواینم سریعا به این مسئله رسیدگی کنیم. البته سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش نیز در این امر ما را یاری کرد.

وی ادامه داد: سیستم برق‌رسانی و کابل‌هایی که به فدراسیون برق می‌رسانند، خیلی قدیمی هستند. طی پیگیری‌های بسیار، متوجه شدیم که قطعی برق از بیرون مجموعه و دقیقا زیر مسیر جاده‌ای است و حتی با اداره برق برای رفع مشکل هم رفتیم اما دوستان شهرداری به علت غیر قانونی بودن چاله‌ای که کنده بودیم، جلو فعالیت را گرفتند و حالا به دنبال کسب مجوز برای حفر دوباره همان چاله هستیم تا مشکل برق را حل کنیم. حالا که برق قطع است، تمام آموزش و بهسازی پیست متوقف شده و نمی‌توانیم هیچ خدماتی به ورزشکاران بدهیم.

دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به رویدادهای این رشته عنوان کرد: حوزه آموزش به صورت مداوم در حال پیگیری کارهای خودش است و بعد از ایام عزاداری محرم و گرمای شدید مرداد نیز رویدادهای ما شروع می‌شود زیرا مسابقات اتومبیلرانی با گرمای شدید نمی‌توانند به مسابقه برسند. ۲ شرکت خودروساز اسپانسر مسابقات خواهند بود و شرکت سایپا نیز در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

نژادفصیحی درمورد بخش همگانی این فدراسیون گفت: روزهای آزاد پیست را به بخش همگانی اختصاص داده‌ایم تا مردم بتوانند با وسایل شخصی خودشان حضور یابند و از این امکانات استفاده کنند. خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح شده و حتی در برنامه‌هایمان پیش بینی کرده‌ایم سنگین سوارها با وسایل نقلیه خودشان به فدراسیون مراجعه کنند و زیر نظر مربیان و در امنیت بالا بتوانند انرژی خودشان را تخلیه کنند و آموزش هم ببیند.

دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین در مسابقات جام جهانی جوانان شرکت کردیم و برای آینده برنامه‌های بیشتری نیز در نظر داریم.